سلامت خانواده

تجارت جایگزین سلامت در داروخانه ها / زمانی که غیر داروساز تاسیس شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

امید سبزواری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کار تخصصی را باید به افرادی سپرد که در همان حرفه متخصص هستند و داروسازی یک کار تخصصی است و داروسازان در دوران تحصیل در دانشکده های داروسازی آموزش های لازم برای این کار را می بینند. . می برای دیدن. بنابراین داروسازی یک حرفه تخصصی است.

وی افزود: وقتی به افراد غیر مرتبط با حوزه داروسازی اجازه ورود به حوزه داروسازی را می دهیم به این معناست که بستر برای بروز خطراتی فراهم شده که سلامت مردم را تهدید می کند.

سبزواری ادامه داد: ممکن است دلایل مختلفی برای چنین تصمیمی بیان کنند، مثلا یک روز شورای رقابت ایراد بگیرد و روز دیگر دیوان عدالت وارد شود. اما همه اینها متاثر از عدم توجه لازم مردم به این موضوع است که در یک موسسه E که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد، هم مؤسس و هم مدیر فنی باید از کارشناسان مرتبط با آن حرفه و رشته باشند.

رئیس انجمن متخصصان علوم دارویی تصریح کرد: وقتی پای افرادی که خارج از این تخصص هستند را به داروخانه باز می کنید; یعنی کسب و کاری را معرفی می کنید که سلامت مردم را در اولویت قرار می دهد. در واقع اولویت اول درآمد این کار است. در حالی که اولویت اول در داروخانه ارائه خدمات بهداشتی است.

وی افزود: وقتی روی مسائل تجاری و مالی تاکید می کنیم، ناخواسته حوزه خدمات سلامت را ضعیف کرده ایم. بنابراین روش اشتباهی است که باید هر چه زودتر اصلاح شود.

به گزارش مهر، بر اساس رای دیوان عدالت اداری، افراد غیر داروشناس همچنین می توانند مجوز تاسیس داروخانه را بگیرند که مورد انتقاد انجمن داروسازان ایران قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا