سلامت خانواده

در پیاده روی اربعین چه نکات تغذیه ای را باید رعایت کرد؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همه ساله خیل عظیمی از مردم برای رسیدن به وصال یار راهی دیار عشق می شوند، تمام سختی ها، سختی ها و مشقت های مسیر تا حرم یار را تحمل می کنند و گویی قدم برمی دارند. قدرت فوق العاده ای به آنها داده شده است. به خود اجازه ترس و نگرانی نمی دهند و تنها به امید یک نگاه از حضرت یار راه را ادامه می دهند.

در این سفر چند روزه، نکات زیادی وجود دارد که زائران برای رسیدن سالم به وصال و بازگشت به خانه پس از زیارت یار باید به آن توجه داشته باشند و در این میان نکات تغذیه ای از مهمترین نکاتی است که عاشقان حسینی دارند.الف) آنها باید برای اطمینان از سلامت خود به آن توجه کنند و از موفقیت این سفر نهایت استفاده را ببرند.

بنابراین توصیه کارشناسان در این خصوص مصرف شربت زغال اخته، شربت تمشک، گلاب و شربت است. آب لیمو و سقنجبین می تواند در مسیر گرم عراق برای جلوگیری از گرمازدگی به کمک زائران بیاید و زائران از میوه های خشک و خشک استفاده کنند. آجیل خشک و بسته بندی شده استفاده کنید.

همچنین زائران پیاده روی اربعین حسینی (الف) شما باید از خوردن غذاهای حاوی سس مایونز و تخم مرغ مانند سالاد خودداری کنید آلویه که زود خراب می شود و زائران باید غذا را بلافاصله پس از طبخ آن تقسیم کنند و زائران بلافاصله پس از دریافت غذا از موکب آن را مصرف کنند.

در پیاده روی اربعین از خوردن غذاهای جدید خودداری کنید

با توجه به اهمیت رعایت نکات تغذیه ای در سفر اربعین و تامین سلامت مردم، سارا محمدی متخصص تغذیه و رژیم درمانی وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رعایت نکات تغذیه ای در سفر اربعین یکی از مهم ترین عواملی است که باید مورد توجه زائران قرار گیرد زیرا درگیر بودن با مشکلات گوارشی یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند باعث پیاده روی اربعین شود. برای زائران سخت است از طرفی رعایت نکات تغذیه ای سلامت بازدید کننده را تضمین می کند.

وی با بیان اینکه با توجه به گرمای هوای عراق و احتمال فاسد شدن مواد غذایی مردم باید به سلامت مواد غذایی توجه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: بازدیدکنندگان در این سفر تا حد امکان از امتحان غذاهای جدید خودداری کنند. که قبلا امتحان نکرده اند. اگر از آن استفاده نکرده اند، از مصرف آن اجتناب کنند، زیرا احتمال حساسیت و واکنش گوارشی وجود دارد.

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه نعناع و پونه کوهی خاصیت ضد عفونی کنندگی دستگاه گوارش دارند و توصیه می شود بازدیدکنندگان مقداری از این دو گیاه را به همراه داشته باشند، تصریح کرد: افراد قبل از مصرف میوه ها آن ها را خوب بشویند و از مصرف غذاهای خام به طور جدی خودداری کنند.

محمدی ادامه داد: مصرف آب کافی یکی از مهم ترین نکاتی است که مردم با توجه به طولانی بودن مسیر پیاده روی و گرمای هوا باید به آن توجه کنند. بنابراین زائران برای جلوگیری از کم آبی باید همیشه از کم آبی خودداری کنند. اگر یبوست دارید، آب بسته بندی شده و سالم بخورید.

وی با تاکید بر پرهیز از استفاده از یخ های غیربهداشتی، گفت: در صورت باقی ماندن مقداری آب در بطری، بازدیدکنندگان آن را در معرض نور خورشید قرار ندهند و از نوشیدن چای و مایعات داغ در لیوان های یکبار مصرف خودداری کنند. شفاف باید در نظر گرفته شود.

در پیاده روی اربعین چه نکات تغذیه ای را باید رعایت کرد؟ / امتحان کردن غذاهای جدید ممنوع است

پرخوری باعث کاهش انرژی و مصرف غذاهای چرب باعث گرفتگی عضلات می شود

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: مصرف نمک زیاد منجر به کم آبی بدن می شود، بنابراین افراد تا حد امکان از مصرف غذاهای پرچرب و شور پرهیز کنند و برای جلوگیری از گرمازدگی می توانند از شربت سورگوم و تخم مرغ استفاده کنند.

محمدی افزود: آوردن تنقلات سالم و مقوی و استفاده در فواصل زمانی مناسب از جمله آجیل، خرما، انجیر خشک، فندق کم نمک، لیموترش، گردو، کشمش و بادام به منظور تامین انرژی مورد نیاز برای ادامه مسیر. در نظر گرفتن

وی با بیان اینکه بازدیدکنندگان از همراه داشتن مواد غذایی فاسد شدنی خودداری کنند، تصریح کرد: غذای پخته نباید بیش از یک بار حرارت داده شود و افراد کنسرو را قبل از مصرف حداقل 20 دقیقه بجوشانند. از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه زائران از نوشیدن مایعات بسیار سرد اکیدا خودداری کنند، ادامه داد: بیماران گوارشی و دیابتی باید در این سفر به تغذیه خود حساسیت بیشتری داشته باشند و سعی کنند رژیم غذایی عادی خود را رعایت کنند. نیز رعایت کنند.

محمدی با تاکید بر پرهیز زائران از پرخوری گفت: ترکیب برخی غذاها با یکدیگر یا گیجی می تواند منجر به مشکلات گوارشی و کاهش انرژی شود، همچنین مصرف غذاهای سخت هضم و سنگین نیز باعث گرفتگی عضلات و بی خوابی می شود و افراد باید از مصرف این نوع غذاها خودداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا