سلامت خانواده

مصرف چربی های گیاهی باعث افزایش طول عمر می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو خالص، این تحقیق نشان داد که از فواید چربی های گیاهی می توان به کاهش احتمال مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی است.

دکتردمتریوس آلبانزاین مطالعه شواهدی ارائه می‌کند که رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های حیوانی، از جمله لبنیات و تخم‌مرغ، با افزایش خطر مرگ و میر مرتبط هستند. میر کولی و بیماری های قلبی عروقی مرتبط هستند.

همانطور که محققان خاطرنشان کردند، ترکیب چربی های موجود در منابع گیاهی مانند غلات، سبزیجات، لوبیا یا مغزها با چربی های حیوانی بسیار متفاوت است.

این تیم توضیح داد: «چربی‌های گیاهی به دلیل ترکیب بالاتری از اسیدهای چرب تک غیراشباع هستند [MUFAs] و اسیدهای چرب چند غیر اشباع [PUFA] شناخته شده اند، در حالی که چربی های حیوانی نسبت بیشتری از اسیدهای چرب اشباع را دارند [SFAs] مصمم هستند.”

بدن برای زندگی به چربی نیاز دارد، اما دستورالعمل های رژیم غذایی ایالات متحده می گوید کاهش چربی اشباع شده و جایگزینی آن با چربی غیراشباع یک حرکت سالم تلقی می شود.

تیم آلبانز آنها داده های رژیم غذایی و سلامت جمع آوری شده از سال 1995 تا 2019 را بررسی کردند.

این تجزیه و تحلیل شامل داده های 407531 بزرگسال با میانگین سنی 61 سال در زمان ورود به مطالعه بود.

مردم به پنج گروه تقسیم شدند. از 20 درصد بالایی که بیشترین چربی گیاهی را در روز مصرف می کردند تا 20 درصد پایینی که کمترین مقدار (و بیشترین چربی حیوانی) را مصرف می کردند.

در طول این مطالعه، بیش از 185000 شرکت کننده جان خود را از دست دادند که از این تعداد حدود 58500 نفر به دلیل بیماری قلبی جان خود را از دست دادند.

در مقایسه با افرادی که کمترین میزان چربی های گیاهی را مصرف می کردند، افرادی که بیشترین مصرف چربی های گیاهی را داشتند، 9 درصد کمتر احتمال داشت به هر دلیلی بمیرند. به طور خاص، داده ها نشان داد که احتمال مرگ آنها در اثر بیماری قلبی 14 درصد کمتر است.

این مطالعه نشان داد که با نگاهی به منابع خاصی از چربی‌های گیاهی، افرادی که بیشترین چربی را از روغن‌های گیاهی دریافت کردند، 12 درصد کمتر به هر دلیلی جان خود را از دست دادند و 15 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی بودند.

تیم آلبانز گزارش داد که چربی های حاصل از غلات نیز به شدت با کاهش خطر مرگ ناشی از همه علل و قلبی عروقی مرتبط است.

از سوی دیگر افرادی که چربی حیوانی مصرف می کنند در بالاترین میزان خود قرار دارند پنج احتمال مرگ در طول مطالعه بیشتر بود.

در مقایسه با افرادی که کمترین مقدار چربی حیوانی را در روز مصرف می‌کردند، افرادی که بیشترین مصرف را داشتند 16 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و 14 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی بودند.

این روند فقط در مورد چربی های گوشت نبود: این تیم اشاره کرد که میزان مرگ و میر و میر برای افرادی که روزانه مقادیر زیادی چربی لبنیات یا تخم مرغ مصرف می کردند، بیشتر بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا