سلامت خانواده

برای جلوگیری از تعریق در تابستان چه کنیم؟/ 6 ترفند برای کاهش تعریق

الهه جعفرزاده: علت اصلی تعریق تنظیم گرما و کنترل دمای بدن است. به گفته متخصصان، هنگامی که دمای بدن افزایش می یابد، مکانیسم تعریق و تبخیر به خنک شدن بدن کمک می کند. همچنین تعریق نقش موثری در آبرسانی به پوست و حفظ تعادل مایعات و الکترولیت ها دارد.

با این حال، تعریق بیش از حد می تواند گاهی اوقات شرم آور و ناراحت کننده باشد. راه هایی برای کمک به کاهش تعریق به خصوص در تابستان وجود دارد:

از ضد تعریق در شب استفاده کنید

بهتر است از ضد تعریق در شب که تولید عرق در کمترین حد خود است استفاده کنید تا میزان تعریق روز بعد کاهش یابد.

به تغذیه خود توجه کنید

الکل، کافئین و غذاهای تند، سه غذای تحریک کننده عرق هستند که باید کنترل شوند.

بوتاکس را امتحان کنید

در صورت تعریق بیش از حد می توان از بوتاکس در نواحی خاص مانند زیر بغل، ناحیه کشاله ران، پوست سر، خط مو و غیره به طور موثر استفاده کرد. استفاده از بوتاکس در برابر تعریق بسیار بی خطر است، اما قبل از انجام این کار مشورت با یک متخصص ضروری است.

لباس های گشاد و گشاد بپوشید

از آنجایی که تعریق ناشی از گرما است، ساده ترین راه برای جلوگیری از تعریق، خنک نگه داشتن دمای بدن است. پارچه هایی مانند پنبه و کتان اجازه جریان هوا را می دهند و از گرم شدن بیش از حد بدن جلوگیری می کنند. از طرفی بهتر است از پوشیدن لباس های پلاستیکی یا پلی استر خودداری کنید. همچنین در تابستان از پوشیدن جوراب های ضخیم و کفش های بسته خودداری کنید تا پا بتواند نفس بکشد.

لیزر درمانی

لیزر می تواند درمان موثری در برابر تعریق تابستانی باشد. در روش غیر تهاجمی درمان تعریق زیاد با لیزر، هیچ گونه بریدگی و خراش روی پوست ایجاد نمی شود و پزشک تنها با تابش نور و حرارت لیزر به پوست، غدد عرق را از بین می برد.

برداشتن غدد عرق با جراحی

به عنوان آخرین راه، عمل هایی نیز برای برداشتن غدد عرق زیر بغل برای درمان تعریق بیش از حد و غیر طبیعی وجود دارد.

منبع: dermacare

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا