سلامت خانواده

زونا احتمال زوال شناختی را افزایش می دهد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو با این حال، این به ویژه برای مردانی که قبلا حامل ژن APOE4 بودند، صادق بود، که خطر زوال شناختی و زوال عقل را افزایش می‌دهد.

دکتر شارون کورهان“، نویسنده ارشد از بیمارستان زنان و بریگام بوستون گفت: «یافته‌های ما پیامدهای بلندمدتی دارند زونا و اهمیت تلاش های بهداشت عمومی برای جلوگیری و ترویج جذب واکسن زونا برجسته می کند

کورهان وی گفت: با توجه به افزایش تعداد افرادی که در معرض خطر هستند محاکمه برای این بیماری دردناک و اغلب ناتوان کننده است و در دسترس بودن واکسن بسیار است موثرواکسیناسیون زونا می تواند فرصتی ارزشمند برای کاهش بار باشد زونا و احتمالاً بار زوال شناختی بعدی را کاهش دهد.”

زونا این بیماری توسط همان ویروسی ایجاد می شود که باعث آبله مرغان در جوانی می شود. ویروس واریسلا زوستر. سپس ویروس از بین می رود، اما می تواند دوباره ظاهر شود و ایجاد کند زونا زیرا دفاع از سیستم ایمنی در سالهای بالاتر کاهش می یابد.

طبق گفته تیم کورهانداده ها در مورد اینکه آیا زونا اینکه آیا می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد یا نه، متفاوت است.

زوال شناختی می تواند پیشرو بیماری آلزایمر یا زوال عقل باشد، البته نه همیشه مثل این نیست

مطالعه جدید داده های بیش از 149000 نفر را بررسی کرد. شرکت کنندگان هر دو سال یک بار پرسشنامه هایی را پر کردند که شامل مواردی در مورد آن بود زونا و این زوال شناختی بود.

به گفته محققان، هر سابقه زونا با احتمال 20 درصد بیشتر علائم ذهنی زوال شناختی همراه است. حاملان ژن APOE4 که با زوال عقل مرتبط است، در خطر هستند محاکمه به زونا برای مردانی که به زونا اگر آنها آلوده بودند حتی بیشتر بود، اما این در مورد زنان صادق نبود.

ویروس زونا چگونه می تواند به مغز آسیب برساند؟

به گزارش گروه کورهانممکن است به رگ های خونی در بدن و/یا مغز آسیب برساند و به مرور زمان شناخت را مختل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا