سلامت خانواده

راهکار مدیریت بحران برای مقابله با این بیماری کشنده در تهران

به گزارش خبرآنلاین، سیدعلی شریفی با اشاره به جلسه هماهنگی کارگروه پدافند غیر عامل شهرداری تهران در خصوص برگزاری رزمایش مقابله با متجاوزان بیولوژیک با تاکید بر پشه آئدس، گفت: با توجه به ابلاغیه وظایف شهرداری ها در دستورالعمل های عملیاتی و ارزیابی تهدیدات ناشی از ناقل مهاجمان بیولوژیکی پشه Aeds) و لزوم انجام تمهیدات لازم برای برگزاری رزمایش و تقسیم وظایف مربوطه، جلسه ای با حضور 20 نفر تشکیل شد. نمایندگان کارگروه های منتخب کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران.

مهر در خبری نوشت: شریفی افزود: قرار است آموزش مقابله با متجاوزان بیولوژیک در قسمت های مربوط به شهرداری تهران و در زیرساخت های متعلق به شهرداری تهران و در سطح مناطق 22 گانه برگزار شود.

معاون دفاعی سازمان مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه ضمن تشریح اهمیت مقابله با پشه آئدس و تقسیم وظایف، افزود: پایانه های مسافربری، ایستگاه های اتوبوس، دپوی لاستیک های فرسوده باید به صورت ویژه مدیریت شوند.

وی افزود: باید زیرساخت های در اختیار هر کارگروه شناسایی و مجریان زیر مجموعه ها مشخص شود. برخورد با ناقلان بیولوژیکی در مقایسه با سایر تمرینات و عملیات کمتر رایج است، اما به دلیل تأثیرات زیادی که تهدیدات بیولوژیکی می تواند بر زندگی افراد داشته باشد. همچنین قرار است رزمایش بزرگی در تهران برگزار شود و در تلاش هستیم تا پایان شهریورماه برگزار شود. در ادامه نمایندگان ادارات کل، سازمان ها، شرکت ها و سایر حوزه های مرتبط با حمله بیولوژیکی (پشه آئدس) به معرفی زیرساخت ها و نقاط بحرانی مجموعه پرداختند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا