سلامت خانواده

توضیحات وزیر بهداشت درباره فوت ناشی از گرمازدگی در پیاده روی اربعین

به گزارش خبرآنلاین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس گزارش های دریافتی در اربعین امسال فوتی بر اثر گرمازدگی رخ نداده است.

ایرنا در خبری نوشت: «بهرام عین اللهی» روز دوشنبه در بازدید از مرکز فوریت های پزشکی پایانه مرزی مهران اظهار داشت: زیرساخت های بسیار مطلوب برای زائران اربعین حسینی در دولت سیزدهم در مرزهای کشور.

شور با احتساب مرز مهران ایجاد شد، مرکز فوریت های پزشکی واقع در مرز مهران سال گذشته به عنوان مرکز ویژه افتتاح شد و امسال نیز تجهیزات این مرکز افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه با توجه به گرمای هوای مهران در این فصل از سال، برپایی چادر کارایی چندانی ندارد، گفت: استفاده از چادر برای برپایی موکب موجب گرمازدگی زائران عزیز می شود و در این راستا سازه های ثابت با خنک کننده سیستم ها باید در مرزهای کشور ایجاد شود. و با استقرار کادر درمانی خدمات مناسبی به زائرین در مرز مهران ارائه می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از 55 درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد می کنند، این امر باعث شده تا وزارت بهداشت توجه بیشتری به ارائه خدمات درمانی به زائران داشته باشد.

عین اللهی با اشاره به اینکه 150 دستگاه آمبولانس در مرز مهران و مسیرهای منتهی به این مرز مستقر شده است، افزود: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زوار تا پایان کنگره ادامه خواهد داشت و 21 اتوبوس آمبولانس، سه فروند بالگرد. و ۱۱ فروند بالگرد در مرزهای اربعینی. کشور مستقر است و کادر درمانی با امکانات کامل در حال انجام خدمات هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اگر شرایط گرمازدگی مناسب نباشد با سرم درمان می شوند، افزود: این افراد در صورت نیاز به درمان تخصصی به مراکز درمانی منتقل می شوند و مراجعه کنندگان به این افراد مراجعه می کنند. درخواست کرد در ساعات خنک پیاده روی کند. این کار را روز و شب انجام دهید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا