سلامت خانواده

استفاده بیش از حد از این داروها می تواند باعث آلرژی شود

به گزارش خبرآنلاین، این مطالعه که به تازگی منتشر شده است، ارتباط مصرف داروهای کاهش دهنده اسید معده و انواع آنتی بیوتیک ها در دوران نوزادی را با بیماری های آلرژیک از جمله آسم در دوران کودکی نشان می دهد.

فارس در خبری نوشت: داروهای کاهش دهنده اسید معده مانند رانیتیدین و لانزوپرازول معمولاً تجویز و در دسترس هستند و برای کمک به کاهش مشکلات مربوط به اسیدیته معده مانند رفلاکس اسید معده و زخم معده استفاده می شوند. حدود هشت درصد از همه کودکان حداقل یک نسخه از این داروها را دریافت کرده اند.

بر اساس این مطالعه توسط متخصصان در آمریکا، داروهای کاهش دهنده اسید معده و داروهای آنتی بیوتیک فقط در شرایطی باید استفاده شود که فواید بالینی آنها مشخص باشد، زیرا مصرف این گروه از داروها خطر ابتلا به آلرژی را افزایش می دهد.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، حدود 235 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به آسم هستند و این بیماری شایع ترین بیماری مزمن در بین کودکان است. همچنین این بیماری از اوایل دهه 80 در ایالات متحده بیش از 60 درصد افزایش یافته است.

طبق این مطالعه، آنتی بیوتیک ها احتمال ابتلا به آسم را بیش از دو برابر افزایش می دهند. در این مطالعه حدود 800000 کودک مورد بررسی قرار گرفتند. کارشناسان دریافته‌اند که خطر ابتلا به هر بیماری آلرژیک، به‌جز آلرژی به غذاهای دریایی، به دلیل دریافت مسدودکننده‌های H2 یا مهارکننده‌های پمپ پروتون (کاهش‌کننده‌های اسید معده) در دوران نوزادی افزایش می‌یابد. همچنین میزان دوز این داروها نیز حائز اهمیت است، به طوری که نوزادانی که بیش از 60 روز داروهای مهارکننده پمپ پروتون مصرف کرده بودند، در مقایسه با نوزادانی که کمتر از 60 روز از این دارو دریافت کرده بودند، 52 درصد بیشتر در معرض ابتلا به آسم بودند. گرفتند

مهمترین نکته در مورد این نوع داروها این است که نه تنها آلرژی های غذایی را تحت تاثیر قرار می دهند بلکه باعث تحریک سایر آلرژی ها مانند آسم، مشکلات پوستی، آلرژی های تنفسی و بینی نیز می شوند.

همچنین، این داروها با تأثیر بر میکروبیوم ها – باکتری های مفیدی که در روده ها، مجاری تنفسی و پوست زندگی می کنند، منجر به آلرژی می شوند.

به گزارش CNN، اگرچه برای بررسی دقیق‌تر روند تأثیر این داروها بر افزایش آلرژی به مطالعات بیشتری توسط متخصصان نیاز است، اما توصیه می‌شود که پزشکان در تجویز آن‌ها برای کودکان حساسیت بیشتری نشان دهند و تغییراتی در روش ایجاد کنند. آنها استفاده می شوند. انجام دهید

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا