بهداشت و درمان

ظفرقندی بیانیه‌هایی در حمایت از اغتشاشات امضاء کرده است

نمایندگان شورای اسلامی که صبح روز شنبه 6 مرداد 1403 در جلسه عصر امروز یکشنبه 7 مرداد 1403 سیاست ها و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، صلاحیت محمدرضا ظفرقندی را بررسی کردند. وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

در ابتدای این دیدار سلمان اسحقیکمیسیون بهداشت وی با قرائت درباره وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان از موافقت این کمیسیون با برنامه های محمدرضا ظفرخندی خبر داد.

همچنین گزارش زهرا سعیدی مبارکه کمیسیون صنایع و معادن به عنوان یکی از کمیسیون های اصلی وزارتخانه مذکور در صحن مجلس گفت: اعضای کمیسیون با پیشنهاد عزیز نصیرزاده برای تصدی پست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موافقت کردند.

مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت

ظفر قندی بیانیه هایی را در حمایت از شورش ها امضا کرده است

روح الله عباسپور وی گفت: آقای ظفرکندی به جای استفاده از ابزار جراحی برای معالجه مردم از قلم در دست خود برای تضعیف نظام و حمایت از اغتشاشات و جریان های ساختگی داخل و خارج استفاده کرده و بیانیه هایی را امضا کرده است. وی به عنوان دبیرکل جامعه اسلامی پزشکان بیانیه ای درباره وقایع سال 1401 صادر می کند و آن را حرکتی پاک برای عدالت تعریف می کند. این یک اقدام ضد ارزشی در شرایطی است که دشمن از همه ظرفیت ها و توانایی های خود استفاده کرده است.

«زفرکندی» سابقه سیاسی قوی دارد

ملک شریعتی وی با بیان اینکه آقای ظفرقندی سابقه سیاسی قوی دارد که مطالب آن در فضای مجازی موجود است، افزود: در ماجرای اغتشاشات توییتی منتشر کرد که آمبولانس ها زیر نظر نیروی انتظامی و نظامی است و بعد از آن چندین آمبولانس. به آتش کشیدند و خساراتی وارد شد و همه اینها هم به خاطر همین صحبت بود، آقای ظفرقندی، شما مدیر بیمارستان خوبی هستید، اما وزیر بهداشت نیستید.

وزیر پیشنهادی بهداشت سیاسی ترین عضو کابینه است

محمد پاکمهر با طرح این سوال که “چه شد که آقای رئیس جمهور سیاسی ترین عنصر کابینه خود را برای غیرسیاسی ترین وزارتخانه معرفی کرد؟” وی افزود: آیا اهرم فشار سیاسی نقطه عطف این حضور بود؟ دکتر ظفر قندی عزیز را به خوبی می شناسم و سوابق و عملکرد زیادی دارد، اما ناگفته نماند که هر جا مسئولیتی را بر عهده داشته است، چه در دانشگاه تهران و چه در تشکل جامعه انجمن اسلامی پزشکان، وزن سیاسی ایشان است. عملکرد بالاتر از عملکرد در حوزه سلامت بوده است، به طوری که در مقطعی سازمان نظام پزشکی به یک سازمان کاملا سیاسی تبدیل شده و به سازمانی مخالف نظام تبدیل شده است.

***

موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت

شهادت می دهم که ظفر قندی از ریشه به انقلاب اسلامی اعتقاد دارد

احمد بیگدلی خدا بنده وی گفت: امروز آمدم شهادتم را بدهم، پدر شهیدم همسنگر به مبانی نظام و اسلام اعتقاد کامل دارد. من شهادت می دهم که آقای ظفرکندی از ریشه به این نظام اعتقاد دارد. به خون شهیدم قسم، جناب آقای دکتر ظفرکندی به این نظام تعهد عملی دارند. التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه دارد. وی از مردم برای حضور حداکثری و همگانی در انتخابات دعوت کرد. در انتخابات ریاست جمهوری اگر متعهد نمی شد اپوزیسیون می شد.

بخش بهداشت را سیاسی نکنید

رمضانعلی سنگدوینی وی خطاب به نمایندگان گفت: همکاران عزیز نباید حوزه سلامت را سیاسی کنیم. مردم گرفتار شده اند، مشکل دارند و ما باید مراقب باشیم. ظفرکندی این فرصت را از پزشکان غنیمت شمرده و به خدمت آمد. جامعه پزشکی نیز او را تایید کرده است.

7 وزیر قبلی بهداشت از ظفر قندی حمایت کردند

بابک رضازاده وی تصریح کرد: آقای مزیکیان افرادی را به شورای اسلامی معرفی کردند که مانند خودشان عدالت محور هستند؛ وقتی از وحدت ملی صحبت می کنیم به معنای حمایت از آن است نه حمایت از آن فقط زمانی که به نفع ماست. 7 قبلی وزرای بهداشت و درمان از آقای ظفرقندی حمایت کردند که نشان می دهد ایشان فردی شایسته، علمی و مدیریتی هستند.

«زفرکندی» از تمام توان خود برای مدیریت وزارت بهداشت استفاده خواهد کرد

منصور علیمردانی وی با اشاره به اظهارات وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: مهمترین چیزی که آقای ظفرقندی گفتند این بود که در یک وزارتخانه تخصصی هر نوع کار سیاسی ممنوع است. در صورت انتخاب وی به عنوان وزیر بهداشت از تمام تخصص های کشور در این زمینه استفاده خواهد کرد. همانطور که در زمان مسئولیت سازمان نظام پزشکی و دانشگاه تهران و زمانی که سیاسی ترین گروه ها در رأس امور حکومت بودند، از جناح مخالف نیز استفاده بهینه کردند.

***

سعی می کنم مردم جز رنج بیماری، رنج دیگری را تحمل نکنند

در ادامه این جلسه محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهاد بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وی در دفاع از برنامه های خود برای این وزارتخانه گفت: امروز با تمام توان، ظرفیت، تجربه و حمایت گسترده جامعه بهداشت و درمان کشور حاضرم تلاش کنم تا مردم جز رنج بیماری دچار دردسر دیگری نشوند. “

لازم به ذکر است رای گیری برای وزرای پیشنهادی پس از بررسی صلاحیت 19 وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می شود که احتمالا روز چهارشنبه 10 مرداد ماه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا