سلامت خانواده

در زمینه گرمازدگی تلفات جانی نداشته ایم/ افزایش زائران در پایان روز

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیرحسین کولیوند امروز دوشنبه 8 مرداد در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: شب گذشته بیش از 650 هزار زائر از مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند و حدود 200 هزار نفر. از همان مرز به کشور بازگشت. در این بازدید به نمایندگی از رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور از نزدیک از خدمات جمعیت هلال احمر در مرز بازدید کردیم.

وی افزود: در راستای خدمات رسانی به زائران خلاقیت ها و نوآوری هایی صورت گرفته که نسبت به سال گذشته شرایط را بهبود بخشیده است. سال گذشته برای جابجایی زائران نیز از کشتی استفاده می شد. بصره نیز ماشین ها هر دو ساعت یک بار مردم را به صورت رایگان از شلمچه به خرمشهر می برند یک بار حرکت می کنند که باعث شده گره های ترافیکی تا حدودی باز شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: موکب ها شرایط خوبی را برای زائران از نظر تغذیه و اسکان فراهم کرده اند و همچنین ایستگاه هایی برای استراحت زائران و ادامه پیاده روی مجدد که حرکت خوبی است.

وی با اشاره به اینکه تنها اتباع دارای مجوز می توانند وارد عراق شوند، ادامه داد: در کشور عراق خدمات بهداشتی مناسبی به زائران ارائه می شود و تاکنون در زمینه گرمازدگی تلفات جانی نداشته ایم، ازدحام جمعیت در آخرین سال بیشتر است. ساعاتی از روز که نشان دهنده اثربخشی آموزش هاست. به زائران تقدیم می شود، زیرا به آنها اطلاع داده شده که در روز که هوا در اوج است پیاده روی نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا