بهداشت و درمان

تمرین سراسری مقابله با پشه آئدس در تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، سیدعلی شریفی با اشاره به نشست هماهنگی کارگروه های پدافند غیرعامل شهرداری تهران در خصوص برگزاری رزمایش حمله بیولوژیک با تاکید بر پشه آدس، اظهار کرد: در حال حاضر در این مانور با هدف مقابله با حشرات و حشرات در حال انجام است. با توجه به ابلاغ وظایف شهرداری ها در دستورالعمل عملیاتی تهدیدات ناشی از ناقل مهاجم بیولوژیکی (پشه Aeds) و لزوم انجام تمهیدات لازم برای برگزاری رزمایش و تقسیم وظایف مربوطه، جلسه ای با حضور 20 نماینده کارگروه های منتخب کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران.

شریفی افزود: رزمایش مقابله با متجاوزان بیولوژیک قرار است در ادارات مرتبط با شهرداری تهران و در زیرساخت های متعلق به شهرداری تهران و در سطح مناطق 22 گانه برگزار شود.

معاون پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه ضمن تشریح اهمیت مقابله با پشه آئدس و تقسیم وظایف، افزود: پایانه های مسافربری، ایستگاه های اتوبوس، انبار لاستیک های فرسوده باید به صورت ویژه مدیریت شوند. .

وی افزود: باید زیرساخت های در اختیار هر کارگروه شناسایی و مدیران وظیفه زیرگروه ها به وضوح مشخص شوند. برخورد با ناقلان بیولوژیکی در مقایسه با سایر تمرینات و عملیات کمتر رایج است، اما به دلیل تأثیرات زیادی که تهدیدات بیولوژیکی می تواند بر زندگی افراد داشته باشد. همچنین قرار است رزمایش بزرگی در تهران برگزار شود و در تلاش هستیم تا پایان شهریورماه برگزار شود. در ادامه نمایندگان ادارات کل، سازمان ها، شرکت ها و سایر حوزه های مرتبط با حمله بیولوژیکی (پشه آئدس) به معرفی زیرساخت ها و نقاط بحرانی مجموعه پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا