بهداشت و درمان

توصیه های دارویی و درمانی به زائران اربعین

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، الناز ذوقی با اشاره به اعلام ستاد اربعین در سامانه سماح، گفت: گروه هایی از بیماران مبتلا به بیماری های مزمن کنترل نشده و تشدید از حضور در مراسم اربعین منع شدند. . همچنین وزارت امور خارجه فهرستی از تعدادی از اقلام دارویی که حمل آنها در سفر به عراق ممنوع است و قوانین مربوطه منتشر کرده است.

وی افزود: سایر بیماران مبتلا به بیماری های مزمن مانند فشار خون و دیابت باید داروهای خود را در جعبه اصلی خود با برچسب مشخص حمل کنند. به این بیماران توصیه می شود دستگاه های اندازه گیری قند و فشار خون به همراه داشته باشند.

این کارشناس سازمان غذا و دارو یادآور شد: در صورت بروز علائم همراه مانند تب، درد شکم، اسهال خونی و استفراغ حتما باید به مرکز درمانی مراجعه کرد. جبران مایعات با کمک محلول های خوراکی ORS انجام می شود. اگر ORS در دسترس نباشد، می توان با افزودن نصف قاشق چایخوری نمک و 4 قاشق غذاخوری شکر به یک لیتر آب جوشیده سرد شده، محلول مشابهی به دست آورد.

ذوقی تصریح کرد: در خصوص عفونت های تنفسی، برخی از ویروس های ایجاد کننده آن از طریق دست های آلوده، حمل صابون و شستن مرتب دست ها با آب و صابون به مدت 20 ثانیه و یا ضدعفونی دست ها با مواد ضدعفونی کننده استاندارد الکلی به غشای مخاطی فرد بیمار منتقل می شود. می تواند کمک کند مهم ترین راه های جلوگیری از انتقال این ویروس ها.

به گفته وی استفاده از ماسک برای ویروس هایی که از طریق قطرات تنفسی منتقل می شوند مفید است. در صورت وجود علائم تب، سرفه، عطسه، گلودرد و آبریزش بینی، بهتر است تا حد امکان از حضور در مجالس خودداری شود. مصرف کافی مایعات گرم و استراحت می تواند بهبود علائم را تسریع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا