سلامت خانواده

چرا سویه جدید آبله میمون می تواند خطرناک باشد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اخبار سازمان بهداشت جهانی در مورد این بیماری وضعیت هشدار بهداشتی اعلام شده است. م آبله یا آبله میمون، مهم است که درک درستی از آنچه می تواند برای سایر کشورها خطرناک باشد و ساختار بهداشتی و درمانی کشور داشته باشد.

چندین دلیل وجود دارد که انتشار این مطلب خطرناک است کرنش برای کشورهای دیگر نیز، اگرچه تا به امروز، کرنش منبع اصلی عفونتم آبله“از نوع”پوشیده شده 1″ بوده است، اما در کرنش جدید که باعث نگرانی شده است، تایپ کنید “پوشیده شده 1 ب» که بر اساس آخرین گزارش ها دارای ویژگی های سرایت، مرگ و میر و انتقال آسان تر از کرنش قبل است

برخی گزارش های علمی نشان می دهد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، موارد ابتلا در آفریقا 160 درصد و مرگ و میرها 19 درصد افزایش یافته است.

از طرفی بر خلاف کرنش قبلا ضایعات این ویروس بیشتر در قفسه سینه، بازوها و پاها به شکل جدید دیده می شد. م آبله علائم و ضایعات خفیف تری در پوست به خصوص در ناحیه تناسلی ایجاد می کند. این امر تشخیص را دشوارتر می کند، به این معنی که افراد ممکن است دیگران را بدون اینکه بدانند آلوده هستند، آلوده کنند.

از نظر شیوع این بیماری، م آبله اخیرا برای اولین بار در چهار کشور شرق آفریقا از جمله بوروندیکنیا، رواندا و اوگاندا نیز مشاهده شده است.

گزارش های کارشناسان می گویند که احتمال انتقال از طریق پوست در شکل جدید افزایش می یابد. زیرا شیوع محدود این بیماری در بین پرسنل پزشکی و خانواده بیماران بسیار بیشتر از گذشته رخ داده است.

عواملی که در بالا ذکر شد در کنار نبود واکسن موثر برای مناطق درگیر آبله میمون، مهمترین دلایلی است که سازمان بهداشت جهانی نسبت به انتشار این بیماری همه گیر به سایر کشورهای جهان هشدار داده است.

اگرچه گزارشی از آبله میمون در ایران گزارش نشده است، اما افزایش سطح آگاهی عمومی، آشنایی کادر درمانی با ابعاد این بیماری و اقدامات مراقبتی مرزی و ایجاد سیستم مراقبتی مرتبط با این بیماری برای کشور پیشنهاد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا