سلامت خانواده

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان/ ضارب گلوی پرستار را فشار داد و…

به گزارش آنلاین، کیومرث کرمی زاده رئیس بورد نظام پرستاری الیگودرز و ازنا در استان لرستان گفت: حادثه ضرب و شتم پرستار شاغل در بیمارستان شهید ولیان الیگودرز ساعت 2:30 بامداد امروز رخ داد. شیفت شب 22 مرداد.

همشهری آنلاین نوشت: وی افزود: همراه بیمار هنگام فحاشی و تهدید به مرگ پرستار به او حمله کرد و با فشار دادن گلوی او را خفه کرد و بر اثر این حادثه پرستار حدود 30 ساله جان خود را از دست داد. ناحیه گردن آسیب دیده است.

کرمی زاده ادامه داد: هیئت مدیره نظام پرستاری الیگودر در بیانیه ای این حادثه دلخراش و این اقدام توهین آمیز که اولین حمله به پرستار زن در بیمارستان است را محکوم و پیگیر پیگیری قانونی و قضایی پرونده این پرستار است. .

وی گفت: هم اکنون برای این پرستار ضارب پرونده پزشکی و قضایی تشکیل و مراحل قانونی برای برخورد با ضارب در حال انجام است و از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مراجع قضایی استان تقاضا داریم بلافاصله به این پرونده رسیدگی کنید.»

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری الیگودرز و ازنا افزود: با توجه به حملات مکرر و صدمات وارده به پرستاران در شهرهای مختلف، از مسئولان پلیس تقاضا داریم نسبت به استقرار نیروهای پلیس در بیمارستان ها برای جلوگیری از حوادث مشابه اقدام کنند. تهدید کننده زندگی برای پرستاران انجام دهید

وی ادامه داد: ناامن بودن فضای درمان باعث ایجاد اختلال در ارائه خدمات به بیماران، استعفا، استعفا و عدم تمایل پرسنل به خدمت در شهرستان می شود و در نهایت مراکز درمانی شهرستان با کمبود شدید کادر درمانی و چرخه معیوب مواجه می شوند.

کرمی زاده گفت: از مراجع قضایی تقاضا داریم ضمن بررسی علت حادثه که موجب تخریب اموال دولتی و سلب آرامش بیماران و برهم زدن نظم عمومی، ضرب و شتم و فحاشی شد، با فرد خاطی برخورد قانونی کنند. و خواستار آن شد که مسئولان نظام سلامت به طور جدی چاره اندیشی کنند در حال تامین نیروی انتظامی برای حفظ امنیت کادر درمانی هستیم تا از تکرار این حوادث تلخ و ناراحت کننده ای که در نقاط مختلف کشور رخ می دهد جلوگیری کنیم.

وی افزود: این در حالی است که کادر درمانی به ویژه کادر پرستاری در شرایط سخت کاری و مالی و تاخیر چندین ماهه در مطالبات و کمبود شدید کادر پرستاری در نظام آموزشی و درمانی کشور، بدون هیچ گونه توقفی در حال ارائه خدمات مستمر هستند. همه بیماران عمومی بدون توقع تشکر و قدردانی و شبانه روز در حال کار هستند، این نوع توهین و تهدید پرستاران غیرقابل تحمل است.

233217

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا