سلامت خانواده

تاثیر مطالعه کتاب بر مراحل درمان کودکان سرطانی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

پوره ذوقی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: واگن برقی از این کتاب برای غنی سازی زمان بستری کودکان در بیمارستان و همچنین افزایش اثربخشی برنامه های درمانی استفاده می شود و تاثیرات آن را می توان به خوبی در مراحل درمان کودکان سرطانی مشاهده کرد.

او در مورد واگن برقی این کتاب در موسسه محک افزود: با توجه به اثربخشی داستان در آموزش مفاهیم به کودکان و همچنین غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در بیمارستان، فرهنگ کتابخوانی با توجه به مسائل و موضوعات رایج کودکان و سنین ترویج می شود. بیمار

ذوقی ادامه داد: واگن برقی این کتاب گاری تزئین شده ای است که کتاب های کودکان و نوجوانان مبتلا به سرطان را در خود جای می دهد. همچنین برخی از آثار به صورت دیجیتالی و با توجه به موضوعات و موضوعات رایج کودکان در اختیار آنها و خانواده هایشان قرار می گیرد. داوطلبان آموزش دیده در روزهای دوشنبه هر هفته Y محک در زمینه کتاب و ارتباط با بیمار به بخش های بستری بیمارستان محک می رود و کتاب هایی در زمینه ادبیات و رمان، موضوعات آموزشی و … به کودکان و نوجوانان اهدا می کند.

مسئول گروه روانشناسی موسسه خیریه محک یادآور شد: کودکان و نوجوانان در بیمارستان سرطان محک می توانند واگن برقی کتاب آثار مورد علاقه خود را انتخاب کنید. گاهی روانشناسان کتابی را بر اساس فرآیندهای درمانی کودکان و نوجوانان انتخاب می کنند و به آنها می دهند.

وی تاکید کرد: تمامی کتاب ها توسط کارشناسان روانشناسی موسسه سنجش و گزینش و در ادامه بر اساس استانداردهای تعیین شده، تنوع و … خریداری می شود.

ذوقی ابراز امیدواری کرد با حمایت بیشتر ناشران و فعالان فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان، واگن برقی کتاب در حوزه فیزیکی و دیجیتال می تواند با کیفیت و کمیت بیشتری برای کودکان مبتلا به سرطان در کشور کار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا