سلامت خانواده

بیماران دیابتی برای شرکت در پیاده روی اربعین چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

سارا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه همه مردم برای رفتن به سفر اربعین نکات بهداشتی لازم را در نظر بگیرند تا سلامت خود را در این مسیر تضمین کنند، گفت: باشد، مخصوص نکات تغذیه ای است.

وی با بیان اینکه در واقع زائران باید نکات تغذیه ای را قبل و در طول پیاده روی اربعین رعایت کنند تا دچار مشکلات گوارشی و حتی گرمازدگی نشوند، افزود: گروهی از زائرانی که از پیاده روی اربعین بازدید می کنند افراد دیابتی هستند که باید به این نکات توجه داشته باشند. مشکلات احتمالی این سفر

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه بیماران دیابتی برای شرکت در پیاده روی اربعین باید با پزشک خود مشورت کنند، تصریح کرد: در واقع پزشک سلامت افراد به ویژه بیماران از جمله بیماران دیابتی را بررسی می کند و با توجه به شرایط مردم آنها سفر را ممنوع می کند یا به آنها توصیه می کند نکاتی را رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه توصیه می شود بیماران دیابتی قبل از حضور در مراسم پیاده روی اربعین آزمایشات مربوط به وضعیت سلامت خود را تکرار کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه دیابت نیاز به کنترل دارد، این بیماران باید مقدار داروی مورد نیاز خود را همراه داشته باشند. .

وی بیان کرد: بیماران دیابتی که برای کنترل بیماری خود از انسولین استفاده می کنند از حمل انسولین در هوای گرم و زیر نور آفتاب پرهیز کنند زیرا در صورت رعایت نکردن دستورالعمل نگهداری انسولین، این دارو کیفیت خود را از دست می دهد.

از راه رفتن با پاهای برهنه خودداری کنید

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه زائران باید در این مسیر استراحت کافی داشته باشند، افزود: سایر همسفران بیماران دیابتی باید به بیماری این افراد توجه داشته باشند تا در صورت بروز مشکلاتی از جمله به این بیماران کمک کنند. به عنوان هیپوگلیسمی تحویل دهید

محمدی با بیان اینکه بیماران دیابتی در طول سفر باید میان وعده های مناسب به همراه داشته باشند افزود: همراه داشتن مواد غذایی مانند نان، بیسکویت، آب معدنی، آب نبات، شکلات و آب میوه از جمله مواردی است که این افراد باید به آن توجه کنند.

وی با تاکید بر پرهیز بیماران دیابتی از راه رفتن با پاهای برهنه تصریح کرد: این افراد باید ناخن های خود را کوتاه نگه دارند و زمان بندی مناسبی برای مصرف غذا داشته باشند زیرا وجود فاصله طولانی بین وعده های غذایی می تواند باعث افت قند خون شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: به طور کلی افرادی که در این مراسم مذهبی شرکت می کنند باید تنقلاتی را انتخاب کنند که نیازی به نگهداری در یخچال ندارند و از خرید غذاهای خیابانی، مصرف آلوده یا مشکوک به آلودگی و سرخ کردنی ها خودداری کنند. .

محمدی ادامه داد: توصیه می شود بیماران دیابتی قبل از شرکت در پیاده روی اربعین چند هفته پیاده روی کنند و قبل و بعد از پیاده روی میزان قند خون خود را اندازه گیری و ثبت کنند. همچنین این افراد باید مایعات کافی حمل کنند و حتی در مواقعی که احساس تشنگی نمی کنید نوشیدن مایعات را فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا