سلامت خانواده

انجام بیش از 48 هزار بازرسی بهداشتی در مرزهای منتهی به عراق – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو ، بهرام عین الهی شنبه شب در بازدید از مرکز بهداشتی درمانی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه با اشاره به اینکه چهارمین اربعین پس از آغاز به کار دولت شهید رئیسی است، اظهار داشت: این چهارمین اربعین پس از آغاز به کار دولت شهید رئیسی است. در سال های اول به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم با جمعیت محدود برگزار می شد، اما در سال 1401 و با مهار ویروس مذکور جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر از کشورمان در راهپیمایی عظیم اربعین امام حسین(ع) (الف) آنها حاضر شدند و سال گذشته و امسال راهپیمایی پرشورتر شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی راهپیمایی های اخیر مربوط به ورود به فصل گرما و وقوع گرمازدگی است، افزود: با توجه به این موضوع به سمت استقرار مراکز ثابت در مرزها رفتیم و مرکز شهید سلیمانی شلمچه شد. اولین مرکز ثابت که برای خدمت به زائرین اباعبدالله افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سال گذشته مرکز دائمی مرز مهران با 160 تخت به بهره برداری رسید و امسال نیز شاهد افتتاح مرکز مرز خسروی بودیم.

وی با بیان اینکه خدماتی از قبیل بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی، مراکز بهداشتی و درمانی و … در مراکز مستقر با حضور پزشک و پرستار ارائه می شود، اظهار داشت: در این مراکز خدماتی از قبیل بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی، مراکز بهداشتی و درمانی و … ارائه می شود.

دکتر عین الهی با اعلام اینکه در مرزهای مختلف آمبولانس و آمبولانس وجود دارد، گفت: هر اتوبوس آمبولانس می تواند به 13 بیمار خدمات رسانی کند و در حال حاضر 35 اتوبوس آمبولانس در مرزها مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای راهپیمایی اربعین تاکنون 36 هزار و 909 ماموریت اورژانس 115 در مرزهای منتهی به عراق انجام شده است، افزود: از این میان هزار و 755 بیمار نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

وزیر بهداشت با اشاره به وقوع یک هزار و 807 گرمازدگی در مدت مشابه گفت: از این تعداد 667 نفر سرم درمانی شدند.

وی بیان کرد: در این ایام 94 بیمار با آمبولانس از عراق به ایران اعزام شدند که 53 نفر به شلمچه، 24 نفر به مهران، 14 نفر به خسروی و سه نفر به ایران اعزام شدند. چزابا منتقل شدند

دکتر عین الهی بیان کرد: تاکنون 48 هزار و 396 مورد معاینه بهداشتی در مرزها انجام شده و تعداد معاینه آب نیز بیش از 4 هزار مورد بوده است.

وی ضمن تاکید بر حرکت شبانه زائران برای جلوگیری از گرمازدگی گفت: نزدیک به 10 هزار کادر پزشکی در حال خدمت رسانی به زائران هستند و در مسیر کربلا و نجف و همچنین در حیدریه پزشکان عراقی و ایرانی خدمات مشترکی ارائه می دهند. آنها انجام می دهند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا