بهداشت و درمان

مصرف کافیِ منیزیم، آلزایمر را از شما دور می‌کند

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محققان علوم تغذیه دانشگاه استرالیای جنوبی با جمع آوری و تجزیه و تحلیل نمونه خون 172 فرد میانسال، به ارتباط قوی بین سطوح پایین منیزیم و مقادیر زیاد آن پی بردند. اسید آمینه سمی به نام “هوموسیستئین”. هموسیستئین حاوی گوگرد است.

این ترکیب سمی به ژن های بدن آسیب می رساند و افراد را مستعد ابتلا به بیماری های آلزایمر و پارکینسون، بیماری های گوارشی، طیف وسیعی از سرطان ها و دیابت می کند.

این مقاله که در مجله اروپایی تغذیه منتشر شده است، می افزاید: غلات کامل، سبزیجات با برگ سبز تیره، آجیل، لوبیا و شکلات تلخ، همگی غذاهای غنی از منیزیم هستند که به بدن در تولید انرژی، تقویت دندان ها و استخوان ها، تنظیم قند خون کمک می کنند. و به فشار خون، سلامت قلب، عضلات و کلیه ها کمک می کنند.

به گفته محققان، مصرف کم منیزیم (کمتر از 300 میلی گرم در روز) می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را افزایش دهد و منجر به آسیب DNA شود.

به گزارش مدیکال اکسپرس، منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن انسان است و بیش از 200 آنزیم برای فعال کردن فرآیندهای حیاتی در بدن به آن نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا