سلامت خانواده

فاجعه ضرب و شتم پرستاران ادامه دارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، کیومرث کرمی زاده رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان الیگودرز و درباره وی درباره این حادثه گفت: حادثه ضرب و شتم یک پرستار شاغل در بیمارستان شهید ولیان الیگودر 31 مرداد ساعت 2:30 بامداد و در شیفت شب رخ داد.

وی افزود: همراه بیمار ضمن فریادهای فحاشی و تهدید به مرگ به پرستار مورد تعرض قرار گرفت و با فشار دادن گلوی پرستار، پرستار را خفه کرد.

کرمی زاده ادامه داد: هیئت مدیره نظام پرستاری الیگودرز در خصوص این حادثه دلخراش و این اقدام توهین آمیز بیانیه ای صادر کرد. آمیز که به نوعی اولین حمله به یک پرستار زن در بیمارستان است و پیگیر پیگیری های قانونی و قضایی پرونده این پرستار است.

وی گفت: هم اکنون برای این پرستار ضارب پرونده پزشکی و قضایی تشکیل و مراحل قانونی برای برخورد با ضارب در حال انجام است و از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مراجع قضایی استان تقاضا داریم بلافاصله به این پرونده رسیدگی کنید.»

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری الیگودرز و درباره وی افزود: با توجه به تکرار حملات و جراحات به پرستاران در شهرهای مختلف، از مسئولان پلیس تقاضا داریم با استقرار نیروهای پلیس در بیمارستان ها از حوادث مشابهی که جان پرستاران را تهدید می کند، جلوگیری شود.

وی ادامه داد: ناامن بودن محیط درمان موجب اختلال در ارائه خدمات به بیماران، استعفا و استعفای پرسنل می شود. و نه جذب نیرو برای خدمت در شهرستان و در نهایت مراکز درمانی شهرستان با کمبود شدید کادر درمانی و افراد معلول مواجه هستند.

کرمی زاده گفت: از مراجع قضایی تقاضا داریم علت حادثه را که موجب تخریب اموال دولتی و سلب آرامش بیماران و برهم زدن نظم عمومی و ضرب و شتم و فحاشی شده است را بررسی و با مقصران برخورد قانونی کنند. شخص برای جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ و ناراحت کننده ای که در نقاط مختلف کشور رخ می دهد، نیروی انتظامی را برای حفظ امنیت کادر پزشکی در اختیار داریم.

وی افزود: در حالی که کادر درمانی به ویژه کادر پرستاری در شرایط سخت و مالی و تاخیر چندین ماهه در مطالبات و کمبود شدید کادر پرستاری در نظام آموزشی و پزشکی کشور، بدون هیچ گونه توقفی در حال ارائه خدمات مستمر هستند. بیماران فراگیر بدون انتظار سپاسگزاری. شب و روز مشغول انجام وظیفه هستند، از این نوع توهین ها و تهدیدها آمیز در برابر پرستاران غیرقابل تحمل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا