سلامت خانواده

علائم حمله قلبی جدی؛ چرا زنان کمتر زنده می مانند؟

به گزارش خبرآنلاین، بیماری های قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی برای مردان، زنان و بیشتر گروه های نژادی و قومیتی وجود دارد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، هر 36 ثانیه یک نفر در ایالات متحده بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می دهد و از هر چهار مرگ در این کشور، یک نفر به دلیل بیماری قلبی است. ( چیزی حدود 650000 مرگ در سال فقط در این کشور).

علائم حمله قلبی در زنان

برخی از زنان هنگام ابتلا به آنژین صدری (عدم جریان خون به عضله قلب به دلیل تجمع پلاک در شریان های قلب) یا حمله قلبی، علائمی مشابه علائم مردان دارند. اگر فردی دچار حمله قلبی شود، علائمی مانند درد قفسه سینه ممکن است به طور ناگهانی ظاهر شود. با این حال، برخی از زنان (و در واقع مردان) درد قفسه سینه را تجربه نمی کنند و در عوض ممکن است این علائم را داشته باشند: تنگی نفس ناگهانی، درد در بازوی چپ یا فک و دندان ها، ناراحتی در قسمت فوقانی شکم، غش یا غش، ناراحتی در قسمت فوقانی برگشت

این علائم گاهی اوقات با موارد زیر همراه است:

تعریق ناگهانی، سبکی سر و حالت تهوع؛ اگرچه همه این علائم ممکن است در هر دو جنس ظاهر شود، اما در زنان شایع تر است. همچنین دردهای زیر شکم و کمر به ندرت از علائم حمله قلبی در زنان است.

حملات قلبی خاموش در زنان

این امکان وجود دارد که حمله قلبی در زنان بدون علائم خاصی رخ دهد. همچنین در برخی موارد، زنان علائمی را تجربه می‌کنند که شایع نیستند (مثلاً ناراحتی قلبی بدون درد قفسه سینه) و احساس می‌کنند که می‌توانند بدون مراجعه به پزشک آن را درمان کنند. توجه به چنین علائمی بسیار مهم است و در صورت مواجه شدن با این شرایط باید به پزشک مراجعه کنید.

منبع: emedihealth

233233

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا