سلامت خانواده

چهار دلیل برای اینکه شما همیشه گرسنه هستید

به گزارش خبرآنلاین، گرسنگی معمولا دو ساعت پس از آخرین وعده غذایی که خورده اید شروع می شود. در واقع بعد از این دوره است که علائم جسمی گرسنگی را احساس می کنید. قلب شما ضعیف است و انرژی شما کاهش می یابد. همچنین ممکن است کمی احساس بی حالی و حتی عصبانیت کنید.

در ادامه توضیحات مفصل تری در مورد مواردی که باعث احساس گرسنگی می شوند را خواهید خواند.

خوب نمیخوابی

اگر هفت تا نه ساعت در شب نخوابید، ممکن است دچار اضافه وزن شوید. خواب به تنظیم گرلین (هورمون تحریک کننده اشتها) کمک می کند. نداشتن خواب کافی باعث افزایش گرلین می شود و در زمانی که واقعاً به خواب نیاز دارید احساس گرسنگی می کنید.

خواب برای احیا و بازسازی سیستم بدن شما ضروری است. بنابراین اگر در طول شب نمی توانید بخوابید، یک چرت کوتاه یا حتی استراحت دادن به بدن می تواند مفید باشد.

رژیم غذایی شما فیبر کمی دارد

سعی کنید غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، عدس، لوبیا و جو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به ترشح هورمون های سرکوب کننده اشتها کمک کنید. فیبر در معده شما منبسط می شود و احساس سیری را تحریک می کند.

آیا استرس دارید؟!

بسیاری از ما زمانی که استرس داریم به خوردن روی می آوریم و به جای کنترل این احساس، اولین کاری که انجام می دهیم خوردن شیرینی جات است.

راهی را امتحان کن داروهای تسکین دهنده استرس را پیدا کنید که نیازی به مصرف خوراکی ندارند. راهی که برای شما لذت بخش است. حمام آب گرم، مطالعه و … نیز در کاهش استرس موثر است.

قرار نیست احساسات خود را نادیده بگیرید، اما راهی برای جلوگیری از خوردن استرس پیدا خواهید کرد.

پروتئین کافی نمی خورید

پروتئین یکی از سه درشت مغذی مورد نیاز بدن برای تامین انرژی است. دو مورد دیگر کربوهیدرات ها و چربی ها هستند. درشت مغذی ها، اگر با هم در یک وعده غذایی مصرف شوند، به شما احساس سیری واقعی و طولانی مدت می دهند. اما اگر به تنهایی استفاده شوند، معمولاً جلوه های متفاوتی ایجاد می کنند. برای مثال خوردن یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث افزایش ناگهانی قند و سپس کاهش ناگهانی آن و احساس گرسنگی می شود.

برعکس، اگر پروتئین با کربوهیدرات های پیچیده مصرف کنید، جذب گلوکز را کند می کنید. به عبارت دیگر بدن شما یک افزایش تدریجی و سپس کاهش تدریجی قند را تجربه خواهد کرد. در نتیجه احساس سیری، آرامش و رضایت بیشتری خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که پروتئین فقط به گوشت محدود نمی شود و می توانید آن را از سبزیجات، لبنیات (ماست، شیر و پنیر)، تخم مرغ، ماهی، لوبیا، دانه ها و آجیل نیز دریافت کنید.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا