اخبار سلامت

هوای 12 ایستگاه تهران در وضعیت ناسالم/ هشدار وزارت بهداشت به بیماران

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، عباس شاهسونی گفت: بر اساس گزارش های دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای تهران، امروز شاخص کیفیت هوای بیشتر ایستگاه های شهر تهران برای همه گروه ها در محدوده ناسالم قرار دارد. آلاینده اصلی ذرات معلق PM2.5 و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه ها است.

وی افزود: در 12 ایستگاه شاخص آلاینده PM2.5 در شرایط ناسالم قرار دارد که باعث تشدید بیماری های قلبی و ریوی و افزایش علائم تنفسی در جمعیت می شود. توصیه می‌کنیم افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی، کودکان و سالمندان از انجام فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل بکاهند و در سفر از ماسک مناسب استفاده کنند.

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت تاکید کرد: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر تداوم شرایط پایدار جو و تجمع آلاینده ها تا اواخر وقت دوشنبه و احتمال وجود دارد. با ورود به شرایط بسیار ناسالم در بین گروه های حساس به ویژه بیماران تنفسی، قلبی عروقی، کودکان، سالمندان و افراد دیابتی از آنها تقاضا داریم از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا