سلامت خانواده

آلوپسی آره آتا؛ آیا این بیماری با داروهای گیاهی قابل درمان است؟

فاخره بهبهانی: در طب مدرن، آلوپسی آره آتا یک اختلال خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله می کند و باعث ریزش مو به شکل دایره هایی به اندازه یک سکه می شود. این نوع ریزش مو می تواند هر قسمتی از بدن که مو دارد را درگیر کند. ریش، موهای سر، ابرو، مژه و گردن مردانه. راه های درمان این مشکل با کمک پزشک متخصص و داروهای موثر شیمیایی انجام می شود. کاهش استرس و اضطراب با انجام ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن می تواند در درمان این عارضه موثر باشد. لازم است بدانید برخی افراد به دلیل مصرف داروها و غذاهای گیاهی به ریزش مو علاقه مند هستند.

درمان سکه ریزش مو بر اساس مزاج

دکتر الهام پارسا متخصص طب سنتی و از اعضای هیات علمی دانشگاه در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: یکی از علل ریزش مو، تنگ شدن و گشاد شدن منافذ رشد مو به دلیل تجمع مو است. مواد زائد در ریشه مو از دیدگاه طب سنتی یکی از علل ریزش مو تجمع مواد زائد یا اختلالات خلقی در بدن یا سر و مغز است. ریزش مو در اثر اختلال یا بد خلقی به این معنی است که مزاج مغز و سیستم سر از حد اعتدال خارج شده و با توجه به علائم مزاج اندام بیش از حد سرد یا گرم است و ریزش مو رخ داده است.

این متخصص ادامه می دهد: معمولا در مزاج سرد از روغن سیاه دانه، در مزاج گرم از روغن های سرد مانند کدو و روغن بنفشه، در مزاج خشک از مواد مرطوب مانند آب مالت و آب پنیر دارویی به صورت خوراکی و موضعی و همچنین در اختلالات … خلق و خوی مرطوب از مواد با رطوبت کم استفاده می شود. ورزش و فعالیت بدنی می تواند برای افرادی که ریزش موی آنها به دلیل تجمع مواد زائد در بدن و سر ایجاد می شود بسیار مفید باشد.

این متخصص می افزاید: در طب سنتی برای تقویت ابرو اقداماتی انجام شده است. در گذشته برای تقویت ابرو از بادام سوخته استفاده می کردند که ترکیب مفیدی بود. اما امروزه توصیه می شود روزی 2 تا 3 بار روغن فندق را روی ابروها ماساژ دهید که می تواند مفید باشد.

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا