اخبار سلامت

خدمت رسانی 6000 پزشک و کادر درمان در 161 موکب درمانی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، صابر جباری دبیر قرارگاه بسیج جامعه پزشکی اربعین در خصوص اقدامات انجام شده در مسیر پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: سازمان بسیج جامعه پزشکی اقدامات و برنامه های زیادی در راستای خدمت رسانی دارد. زائران اربعین حسینی به ویژه در حوزه سلامت در نظر گرفته شد به همین منظور 29 استان ایران در این امر فعال و مشغول ارائه خدمات هستند. همچنین به منظور ارائه بهترین خدمات بهداشتی و درمانی، 161 موکب در حوزه سلامت (عمومی، تخصصی و فوق تخصصی) در ایران و عراق خدمات ارائه می دهند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه ارتقای بهداشت و سلامت شرکت کنندگان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ضروری تلقی می شود، از 161 موکب، 35 موکب در ایران و مرزهای ایران در مسیر موکب مستقر هستند و 125 موکب نیز در این موکب حضور دارند. عراق مستقر است تا در صورت نیاز پزشکان بتوانند به زائران اربعین حسینی کمک کنند.

جباری همچنین افزود: دو بیمارستان صحرایی در مرز مهران و تمرچین ایجاد شده است. همچنین از 161 موکب تشکیل شده در حوزه سلامت، 22 موکب خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می دهند و 133 موکب نیز کلینیک های سطح یک و ارائه خدمات عمومی هستند که با همکاری بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر، سازمان اورژانس ارائه می شود. در عراق و دانشگاه های علوم پزشکی ایران مورد توجه قرار گرفته اند.

دبیر قرارگاه اربعین بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات مردمی در جهان است و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی برای ارتقای سلامت زائران یکی از مهمترین دغدغه ها است. بیان کرد: موکب تخصصی ویژه نیز در شهر کربلا در خیابان عباس(ع) با همکاری کانون بسیج ویژه جامعه پزشکی وزارت بهداشت و هلال احمر برپا شده است.

وی در خصوص تعداد پزشکان حاضر در موکب ها گفت: به طور میانگین در هر موکب سلامت حدود 40 پزشک (متخصص عمومی یا فوق تخصص)، پیراپزشکی، پرستار، داخلی، فوریت های پزشکی، قلب و عروق و … حضور دارند. همچنین با توجه به تجربیات به دست آمده از سال های گذشته در برخی موکب ها متخصص ارتوپد و جراح نیز حضور دارند تا در صورت لزوم خدمات جراحی سرپایی در بیمارستان های صحرایی انجام دهند.

وی تصریح کرد: به طور کلی در تمامی این موکب ها 6 هزار و 300 پرسنل بهداشتی و درمانی داریم که از این تعداد 2200 نفر پزشک عمومی و متخصص هستند. همچنین در زمینه تامین دارو و سایر تجهیزات مورد نیاز سازمان هایی مانند بهداشت، نیروهای مسلح و سپاه، سازمان بسیج جامعه پزشکی هر استان، خیرین و گروه های مردمی و جهادی، دانشگاه های علوم پزشکی و هلال احمر به ارائه خدمات می پردازند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا