سلامت خانواده

تغییرات اساسی در پرداخت نیروی پرستاری / کاهش اضافه کاری اجباری – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی با بیان اینکه به منظور بهبود وضعیت معیشتی و انگیزه پرستاران تغییرات اساسی در دستورالعمل پرداخت کارآمد گروه پرستاری ایجاد می شود، اظهار داشت: با این تغییرات امید است ارزش و تلاش صورت گیرد. پرستاران به شکلی مناسب دیده می شوند و انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت بیشتر افزایش می یابد.

وی بیان کرد: در راستای تحقق عدالت در بین پرستاران، بازنگری همه جانبه دستورالعمل پرداخت کارآمد در دستور کار قرار گرفت و جلسات متعدد و تخصصی با حضور نمایندگان سازمان نظام پرستاری، کارشناسان خبره و مدیران منتخب پرستاری برگزار شد. دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با بررسی دقیق چالش های موجود، راهکارهای مناسب برای بهبود سیستم پرداخت کارآمد به ویژه برای پرستاران اتاق عمل ارائه شود.

عبادی مهم ترین تغییرات انجام شده در بخشنامه جدید را تعیین استانداردهای نیروی انسانی برای هر عمل جراحی، به روز رسانی شاخص های سنجش عملکرد و افزایش انگیزه و رضایت شغلی عنوان کرد و افزود: این مهم با هدف جلوگیری از اضافه کاری های غیر ضروری است. و ایجاد تعادل در حجم کار. پرستاران، استاندارد خاصی برای تعداد پرستار مورد نیاز در هر جراحی در نظر گرفته شده است. همچنین شاخص‌های سنجش عملکرد برای پرستاران، به‌ویژه پرستاران اتاق عمل و هوش، با دقت بیشتری مورد بازنگری قرار گرفته است تا عملکرد واقعی آنها ارزیابی شود.

وی افزود: با اجرای این بخشنامه جدید انتظار می رود انگیزه و رضایت شغلی پرستاران افزایش یابد و در نتیجه کیفیت خدمات پرستاری ارتقا یابد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: با اجرای این تغییرات گام مهمی در جهت رفع مشکلات نظام کارآمد پرداخت پرستاران برداشته و به سمت ایجاد نظام پرداخت عادلانه و انگیزشی حرکت کرده ایم. معتقدیم با این اقدام ارزش و تلاش پرستاران به نحو شایسته ای دیده می شود و انگیزه آنان برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت بالاتر افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا