سلامت خانواده

پایش سلامت زائران پاکستانی در پایانه های مرزی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر میعاد فر گفت: ایستگاه های بهداشت و درمان در مرزها داشت می رفت و ریمدان برای جلوگیری از ورود بیماری ها مسری در کشور ساکن شده اند.

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت ویژه ایام اربعین، زائران پاکستانی وارد پایانه مرزی می شوند. داشت می رفت و ریمدان تحت دو نوع مراقبت بهداشتی شامل مراقبت های حشره شناسی و مراقبت های انسانی قرار می گیرند.

معادل با توجه به اینکه تا کنون هیچ پشه ای وجود ندارد ایدز در منطقه گیر افتاده مشاهده نشده است، افزود: در بخش مراقبت های حشره شناسی، پایش تخم مرغ، راه ها و پشه های بالغ در دستور کار قرار گرفته و با استفاده از سطل های مشکی که توسط همکاران مرکز بهداشت به عنوان تله برای جذب پشه ماده استفاده می شود، عملیات پشه گیری و بازرسی انجام می شود.

وی تصریح کرد: در مراکز زیارتی پایانه مرزی داشت می رفتورقه های سفید پهن می شود و پس از استفاده از حشره کش ها، حشرات صید شده برای بررسی بیشتر و شناسایی پشه ها ایدز آنها به آزمایشگاه حشره شناسی منتقل می شوند. این روند در داخل اتوبوس های پاکستانی نیز اجرا می شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در ادامه به مراقبت های انسان دوستانه اشاره کرد و گفت: در پایانه های مرزی داشت می رفت و ریمدانهر زائری که از پاکستان وارد ایران می شود از نظر علائم بالینی مانند تب، لرز، از دست دادن هوشیاری، بثورات پوستی و تب خونریزی دهنده معاینه می شود. در نتیجه آن زائر قرنطینه می شود و از ورود آن به ایران جلوگیری می شود.

معادل همچنین به آموزش هایی که در مورد بیماری ها داده می شود مسری و تب دانگ وی به کارکنان پایانه های مرزی، نیروهای نظامی و انتظامی، نجاتگران هلال احمر و مسئولان کاروان های زیارتی اشاره کرد و افزود: این آموزش ها برای پیشگیری از شیوع بیماری ها و حفظ سلامت عمومی زائران انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا