اخبار سلامت

اجاره 30 ساله زمین پارک علم و فناوری شهید سلیمانی به دانش بنیان ها/ استقرار 20 شرکت دانش بنیان تا پایان 1403 + تصاویر

آرمین داجر; معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، اظهار داشت: پارک علم و فناوری شهید سلیمانی در منطقه 18 تهران راه اندازی شد. ایجاد شرکت های دانش بنیان و فناور برای تولید محصولات فناورانه در حوزه سلامت.

دودگر با بیان اینکه این پارک بر اساس قانون از مزایای مناطق ویژه اقتصادی برخوردار است، تاکید کرد: یکی از مهمترین این مزیت ها امکان استقرار در محدوده شهری و معافیت مالیاتی 20 ساله و امکان معافیت مالیاتی برای هزینه‌های تحقیق و توسعه در سال‌های آینده، زیرا طبق قانون، پارک‌های علم و فناوری از مزایای مناطق ویژه اقتصادی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری شهید سلیمانی در سال 1396 آغاز به کار کرد، گفت: اولین مجوز پارک نیز در سال 1396 اخذ شد و در این راستا 10 هکتار زمین به این پارک واگذار شد و زیرساخت های اولیه از جمله تفکیک ، آسفالت، جدول کشی و دیوارکشی و اجرای 3000 متر مربع فضای سبز انجام شد.

دادگر گفت: قبل از قانون تولید دانش بنیان پرش، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت به عنوان مرجع صادرکننده پارک شناخته نمی شدند، اما با تصویب این قانون در سال 1401، وزارت بهداشت نیز به عنوان مرجع صادرکننده پارک شناخته شد. اجازه ایجاد پارک علم و فناوری داده شد.

خرید زمین پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی از اوقاف

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی بابیان اینکه دانشگاه ضامین این پارک را از محل موقوفه خریداری کرد، اظهار کرد: این زمین خریداری شده و دارای کمیسیون ماده 5 شهرداری است و در کنار آن مجوزهای محیط زیست و منابع طبیعی صادر شده است. به دست آمده اند. و هیچ منعی برای ساخت و ساز وجود ندارد.

وی تاکید کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان این اجازه را به ما داده است که زمین پارک علم و فناوری را به شرکت ها واگذار کنیم اما به دلیل مسائل قانونی برای شرکت ها اجاره 30 ساله در نظر گرفتیم، یعنی زمین. به عنوان اجاره 30 ساله جهت تولید در اختیار شرکت می باشد. و فروخته می شود و پس از 30 سال زمین به دانشگاه برمی گردد. ملک از شرکت خریداری و به شرکت بعدی فروخته می شود.

قاضی با بیان اینکه 5 شرکت در پارک شهید سلیمانی مستقر می شود، تصریح کرد: پس از دریافت مجوز از هیات امنا قرارداد این 5 شرکت منعقد می شود و از هفته آینده اولین شرکت در پارک مستقر می شود. و قبل از پایان سال 2012 نزدیک به 5 شرکت در میدان حضور خواهند داشت. پارک، عملیات کارگاه آنها آغاز خواهد شد.

فعالیت شرکت های مستقر در پارک در زمینه پزشکی، تجهیزات پزشکی و به طور کلی «فناوری سلامت» است

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی اظهار داشت: حوزه فعالیت این 5 شرکت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است و تمامی شرکت هایی که در آینده در پارک مستقر خواهند شد، هستند. فعال در زمینه فناوری سلامت که عمدتاً پزشکی هستند که شامل داروها می شود. این تجهیزات شیمیایی، گیاهی، بیوتکنولوژی و پزشکی است که حوزه وسیعی است.

پارک علم و فناوری،

پارک علم و فناوری،

پارک علم و فناوری، پارک علم و فناوری،

پارک شهید سلیمانی بزرگترین پارک علم پزشکی کشور است

دادگر با بیان اینکه پارک شهید سلیمانی بزرگ ترین پارک در بین پارک های علم و فناوری است، گفت: این پارک علم و فناوری پیشرو است و در شهرها پارک های زیادی در مجاورت شهرها وجود ندارد و یا بیشتر زمین ها متروکه هستند. زمین هایی که امکانات و زیرساخت های مناسب ندارند اما زمین پارک شهید سلیمانی داخل شهر است و زیرساخت های آب، برق و گاز آن فراهم است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل ارزشمند این است که پارک شهید سلیمانی بخشی از شهر دانش است، یعنی پارک بخشی از اکوسیستمی است که دانشکده فناوری نوین در آن تاسیس شده است و در کنار آن بیمارستان تخصصی کودکان قرار دارد. در واقع بخش آموزش و درمان است. و تکنولوژی در یک قسمت جمع شده است.

دادگر گفت: متخصصان دانشگاه در مدت زمان بسیار کوتاهی به شرکت می روند و از آنجا به بیمارستان برمی گردند و به دانشگاه برمی گردند و این نقص در گذشته وجود داشت. تهران است. در کنار پارک علم و فناوری شهید سلیمانی، ایستگاه مترو وجود دارد که یکی از مزیت های مهم آن است.

وی با بیان اینکه سه فراخوان برای عضویت شرکت ها صادر کرده است، تصریح کرد: 20 درصد ارزش زمین را از شرکت دریافت می کنیم و مابقی به صورت حق الامتیاز حاصل از فروش در 3 سال آینده است. در واقع قیمت منطقه ای زمین بررسی می شود و 20 درصد از قیمت کل زمین از شرکت دریافت می شود که عملا تضمین انجام کار می باشد. 3 سال فضای تنفسی برای شرکت در نظر گرفته شده و در این 3 سال شرکت کارخانه خود را در پارک احداث می کند و مجوزهای خود را دریافت می کند.

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری سلامت شهید سلیمانی تاکید کرد: دانشبانیان با رسیدن به مرحله تولید 3 درصد از فروش خود را در اختیار پارک سلطنتی قرار می دهد و زمین این پارک به مدت 30 در اختیار شرکت قرار می گیرد. سال ها.

وی درباره نتایج فراخوان های داده شده تصریح کرد: با توجه به فراخوان های داده شده، 40 شرکت اقدام کردند و چون اولویت ما شرکت های دانش بنیان و با فناوری بالا بود، با 5 شرکت به توافق رسیدیم. تعدادی از شرکت ها به دلیل عدم واگذاری مالکیت زمین به دلیل شرایط انصراف دادند! و مالکیت موضوع مهمی برای برخی سرمایه گذاران است. تعدادی از محصولات شرکت ها «هایتک» نبودند و ما محصولات آنها را رد کردیم.

استقرار 20 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری شهید سلیمانی تا پایان سال 1403

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال آینده نزدیک به 20 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری شهید سلیمانی مستقر شوند.

دودگر خاطرنشان کرد: اداره تدوین ضوابط و مقررات، تاسیس شرکت ها، بحث آماده سازی زیرساخت ها از جمله وظایف معاونت توسعه فناوری پارک شهید سیلمانی است.

وی گفت: به عنوان کارگزار ارزیاب دانش بنیان معاونت آموزشی تفاهم نامه ای با معاونت داریم که پس از طی مراحل قانونی می توانیم شرکت های دانش بنیان پارک را ارزیابی کنیم. این در حالی است که در مقررات دانش بنیان حوزه سلامت مقرر شده بود که تدوین معیارهای ارزیابی دانش بنیان برای حوزه سلامت به صورت مشترک انجام شود.

دادگر تصریح کرد: 13 پارک در حوزه فناوری سلامت در کشور داریم که البته فعالیت این پارک ها گسترش چندانی نداشته و بیشتر مراکز رشد ما تقویت و تقویت شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا