سلامت خانواده

افزایش مصرف نوشیدنی های شیرین در بین کودکان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دی نیوز، طبق گزارش اخیر محققان، جوانان در سال 2018 نزدیک به 23 درصد بیشتر از سال 1990 نوشیدنی های شیرین شده با شکر مصرف کردند.

«لورا لارا کرچکسرپرست تیم تحقیقاتی در این باره می گوید: نوشیدنی های شیرین شده با شکر افزایش وزن و خطر چاقی را افزایش می دهند، بنابراین حتی اگر بچه ها در جوانی اغلب به دیابت یا بیماری های قلبی عروقی مبتلا نشوند، می تواند تأثیرات قابل توجهی در آینده داشته باشد. دانشگاه واشنگتن

به گفته محققان، این مطالعه اولین تخمین جهانی مصرف نوشیدنی های شیرین توسط کودکان و نوجوانان را ارائه می دهد.

برای این مطالعه، محققان داده های بیش از 1200 نظرسنجی انجام شده در یک دوره مطالعه سه دهه را تجزیه و تحلیل کردند. داده ها عادات غذایی کودکان 185 کشور را ارزیابی کردند.

تیم تحقیقاتی به طور خاص مصرف نوشابه، نوشیدنی های آبمیوه، نوشیدنی های انرژی زا، نوشیدنی های ورزشی و نوشیدنی های میوه ای شیرین خانگی را مورد بررسی قرار دادند. تعریف آنها از نوشیدنی های شیرین شامل 100٪ آب میوه، نوشابه های رژیمی یا شیرهای شیرین نمی شود.

مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر به طور متوسط ​​3.6 وعده در هفته در سطح جهان است که از 1.3 وعده در هفته در جنوب آسیا تا 9.1 در آمریکای لاتین و کارائیب متغیر است.

کودکان و نوجوانان در 56 کشور که نماینده 238 میلیون جوان – حدود 10 درصد از جمعیت جوان جهان – هستند، به طور متوسط ​​هفت یا بیشتر در هفته نوشیدنی مصرف می کردند.

کشورهایی که کودکان بیشترین نوشیدنی های شیرین را مصرف می کنند، مکزیک (10.1 وعده در هفته)، اوگاندا (6.9)، پاکستان (6.4)، آفریقای جنوبی (6.2) و ایالات متحده (6.2) هستند. .

محققان دریافتند که بیشترین افزایش مصرف در جنوب صحرای آفریقا رخ داده است، جایی که متوسط ​​وعده های هفتگی کودکان با 106 درصد افزایش به نزدیک به 2.2 وعده در هفته رسیده است.

محققان خاطرنشان کردند که بسیاری از دولت ها با وضع مالیات بر نوشابه های گازدار و ممنوعیت فروش نوشیدنی های شیرین در مدارس سعی در کاهش مصرف دارند.

داریوش مظفریان، نویسنده ارشد این مطالعه و مدیر مؤسسه Food is Medicine در دانشگاه تافتس در بوستون، در بیانیه‌ای گفت: یافته‌های ما باید زنگ خطر را تقریباً در همه کشورهای جهان به صدا درآورد. مصرف‌ها و روندهایی که شاهد آن هستیم، تهدیدی مهم برای سلامت عمومی است، تهدیدی که می‌توانیم و باید برای آینده یک جمعیت سالم‌تر به آن بپردازیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا