سلامت خانواده

زوال عقل در بین بیماران پارکینسون شایع نیست اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو توجه داشته باشید، این مطالعه همچنین نشان داد که اگر زوال عقل رخ دهد، معمولاً بسیار دیرتر از آنچه قبلاً تصور می شد رخ می دهد.

دکتر دانیال واینترابسرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پنسیلوانیا گفت: «این نتایج تخمین‌های امیدوارکننده‌تری از خطر طولانی‌مدت زوال عقل برای افراد مبتلا به پارکینسون ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که یک پنجره طولانی‌تر برای مداخله برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن زوال شناختی وجود دارد.» .

واینتراب او خاطرنشان کرد: «افراد مبتلا به پارکینسون از محاکمه آنها از زوال عقل می ترسند و ترکیبی از هر دو اختلال حرکتی و اختلال شناختی می تواند برای آنها و عزیزانشان نگران کننده باشد.

مطالعات قبلی نشان داده است که 80 درصد از بیماران پارکینسون ممکن است طی 15 تا 20 سال پس از تشخیص پارکینسون دچار زوال عقل شوند.

تیم واینتراب برای گرفت برای ارائه تصویر واضح‌تر از بروز زوال عقل در بیماران پارکینسون، داده‌های دو مطالعه بزرگ و آینده‌نگر تجزیه و تحلیل شد.

مطالعه ای شامل 417 نفر در سطح متوسط بین المللی شرکت کنندگان به طور متوسط ​​62 سال سن داشتند، در بدو ورود به مطالعه به تازگی بیماری پارکینسون تشخیص داده شده بود و هنوز درمان را در ابتدای مطالعه شروع نکرده بودند.

مطالعه دوم در دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد. این مطالعه شامل 389 بیمار پارکینسون با میانگین سنی 69 سال بود. همه آنها حدود شش سال قبل از پیوستن به مطالعه به این بیماری مبتلا شده بودند.

تیم تحقیقاتی متذکر شد که افراد در این مطالعه بین بین المللی آنها به مدت 10 سال تحت تعقیب قرار گرفتند و در این مدت حدود 9 درصد به زوال عقل مبتلا شدند.

برای مطالعه پنسیلوانیا، که در آن بیماران مسن‌تر بودند، حدود 27 درصد از بیماران در عرض 10 سال دچار زوال عقل شدند. به گفته محققان، خطر 15 ساله تخمینی زوال عقل در این مطالعه 50 درصد بود و این خطر طی 20 سال به 74 درصد افزایش یافت.

بزرگتر بودن، مرد بودن و تحصیلات کمتر همگی عواملی بودند که این احتمال را افزایش دادند محاکمه زوال عقل را افزایش دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا