سلامت خانواده

باکتری های سخت در مایکروویو زنده می مانند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو خالص، باکتری ها می توانند زنده بمانند و حتی در نشت نفت دریایی، زباله های پلاستیکی در اقیانوس ها، میادین صنعتی و حتی داخل ایستگاه فضایی بین المللی رشد کنند.

اکنون، محققان باکتری هایی را یافته اند که ممکن است با یکی از خطرناک ترین و بالقوه کشنده ترین مکان های قابل تصور مرتبط باشد: اجاق ها. مایکروویو سازگار شده اند

محقق ارشد “دانیل تورنتاز موسسه داروین برای پیدا کردن اسپانیا گفت: نتایج ما این را نشان می دهد مایکروویو خانگی میکروبیوم اقتباس شده است آنها دارای یک تراس، شبیه به سطوح آشپزخانه، در حالی که مایکروویو آزمایشگاه باکتری هایی را در خود جای می دهد که در برابر تشعشعات مقاوم تر هستند.

برای این مطالعه، محققان نمونه های میکروبی را از 30 مورد جمع آوری کردند مایکروویو آنها گرفتند – 10 مورد در آشپزخانه های یک خانواده، 10 مورد در فضاهای مشترک مانند کافه ها تریا و محل کار، و 10 مورد آزمایشگاه بیولوژی مولکولی و میکروبیولوژی.

محققین این کرنش می بینم کشته و توالی جستجو کنید آنها ژنتیکی را روی میکروب ها انجام دادند و 747 گونه مختلف را در 24 خانواده باکتری شناسایی کردند.

آنها دریافتند که جوامع میکروبی معمولی بین مایکروویو داخلی و آنهایی که برای گرم کردن غذا در محل کار استفاده می شوند با هم همپوشانی دارند. این باکتری ها مشابه باکتری هایی هستند که در سطوح معمولی آشپزخانه یافت می شوند.

تورنت وی گفت: برخی از گونه های موجود در مایکروویو در داخل کشور یافت می شوند، مانند کلبسیلا، انتروکوک و آئروموناسممکن است برای سلامت انسان خطرناک باشد. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که جمعیت میکروبی در مایکروویو “این یک خطر منحصر به فرد یا افزایش یافته در مقایسه با سایر سطوح معمول آشپزخانه ایجاد نمی کند.”

مایکروویو آزمایشگاهی با بیشترین تنوع میکروب و مایکروویو خانوارها کمترین تنوع را داشتند.

به گفته محققان، میکروبیوم موجود در امواج مایکروویو بسیار شبیه میکروب های موجود در صفحات خورشیدی است.

محققان این فرضیه را مطرح کردند که شوک حرارتی ثابت و تشعشعات الکترومغناطیسی تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی احتمالاً همان تأثیر امواج مایکروویو را بر روی باکتری‌ها دارد و همه میکروب‌ها به جز مقاوم‌ترین میکروب‌ها را از بین می‌برد.

تورنت در بیانیه‌ای اعلام کرد: هم برای عموم مردم و هم برای پرسنل آزمایشگاه، توصیه می‌کنیم به طور منظم مایکروویو را با محلول سفیدکننده رقیق شده یا اسپری ضدعفونی‌کننده موجود در بازار ضدعفونی کنند. علاوه بر این، مهم است که سطوح داخلی را بعد از هر بار استفاده با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا بقایای آن پاک شود و فوراً نشت ها تمیز شوند تا از رشد باکتری جلوگیری شود.

تورنت خاطرنشان کرد: گونه‌های باکتریایی که می‌توانند در امواج مایکروویو زنده بمانند ممکن است در فرآیندهای صنعتی که به میکروب‌های مقاوم نیاز دارند مفید باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا