سلامت خانواده

بادمجان زیاد بخورید این اتفاقات برایتان می افتد

به گزارش خبرآنلاین، اما باید دانست که خوردن زیاد بادمجان عوارضی دارد.

سلامت نیوز در خبری نوشت: در این گزارش قصد داریم شما را با برخی از این عوارض آشنا کنیم:

1- سلامت زنان باردار
بادمجان به طور طبیعی ادرار آور است و به همین دلیل به زنان باردار توصیه می شود از مصرف منظم آن خودداری کنند. زیرا می تواند قاعدگی را در آنها تحریک کند. علاوه بر این، بادمجان منبع خوبی از هورمون های گیاهی است. اگرچه این موضوع برای بادمجان مزیت محسوب می شود; اما همین مزیت می تواند به عنوان یک عامل مضر برای زنان باردار عمل کند.

2- امکان سقط جنین
همانطور که گفته شد بادمجان منبع خوبی برای تعدادی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و سایر مواد است که وجود چنین ترکیباتی باعث می شود این ماده غذایی برای سلامتی ما مفید باشد. این غذا برای زنان باردار توصیه نمی شود. زیرا مصرف آن ممکن است باعث سقط جنین در زنان باردار شود.

3- احتمال ایجاد مشکلات اسیدی
مصرف بادمجان ممکن است مشکلات اسیدی ایجاد کند و به همین دلیل توصیه می شود در دوران بارداری از مصرف بادمجان خودداری شود.

4- احتمال واکنش های آلرژیک
بادمجان خواص زیادی دارد; اما ممکن است در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند. برخی از واکنش های رایج به بادمجان شامل تورم گلو، حالت تهوع، خارش و بثورات پوستی است.

واکنش آلرژیک به بادمجان به شدت سایر اعضای خانواده بادمجان ها مانند گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای نیست. این واکنش های ناشی از بادمجان را می توان با “آنتی هیستامین های” معمول درمان کرد. اما اگر به بادمجان حساسیت دارید بهتر است از خوردن بادمجان کاملا خودداری کنید.

5- احتمال داشتن نیکوتین
بر اساس گزارشی که در سال 1993 در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، بادمجان دارای بالاترین میزان نیکوتین است. نیکوتین ماده اعتیادآوری است که در تنباکو یافت می شود و باعث می شود افراد به سیگار و تنباکو معتاد شوند. با این حال، طبق تحقیقات منتشر شده در نیویورک تایمز، بادمجان حاوی نیکوتین نیست. اما دارای «نیکوتینیک اسید» است که ساختار مولکولی مشابه نیکوتین دارد. اما اعتیادآور نیست و با نیکوتین تفاوت دارد.

اسید نیکوتینیک به بدن ما آسیب نمی رساند. همچنین منبع خوبی از نیاسین است که یک ویتامین ضروری برای عملکرد خون و مغز ما است. گیاه بادمجان و تنباکو از خانواده بادمجان ها هستند و بنابراین ممکن است بادمجان حاوی مقداری نیکوتین باشد. برای ایمنی بیشتر، بهتر است بادمجان را در حد اعتدال مصرف کنید.

6- وجود پتاسیم و فیبر زیاد که مضر است
بادمجان منبع خوبی از تعدادی از ترکیبات مانند اسید فولیک، پتاسیم، فیبر و … است که وجود این ترکیبات در بادمجان باعث می شود این ماده غذایی برای سلامتی ما مفید باشد. اگرچه مصرف زیاد این ترکیبات بد است. چون عوارض داره.

بادمجان یکی از صیفی جات محبوب است که خواص زیادی برای زیبایی، سلامتی و درمان بیماری های مختلف دارد و می توانید در طول هفته به مقدار کافی از آن استفاده کنید.

مقدار زیادی پتاسیم می تواند باعث ناراحتی معده و استفراغ شود و منجر به افزایش پتاسیم خون (هیپرکالمی) شود. به طور مشابه، مصرف بیش از حد فیبر می تواند باعث مشکلاتی مانند اسهال، یبوست و مشکل در جذب مواد مغذی شود. بنابراین مصرف بادمجان به مقدار معمولی توصیه می شود.

7- احتمال مسمومیت با اسفناج
بادمجان منبع خوبی از نیترات است که به طور طبیعی در معده ما به نیتریت تبدیل می شود. بعداً این نیتریت ها با آمینو اسیدهای پروتئینی واکنش داده و نیتروزامین تولید می کنند. این نیتروزامین های طبیعی می توانند برای سلامتی افراد خطرناک باشند.

8- تداخل با داروهای ضد افسردگی
اگر از داروهای ضد افسردگی و فشار خون استفاده می کنید، بهتر است مصرف بادمجان را قطع کنید. این به این دلیل است که بادمجان حاوی مقدار کمی تیرامین است که باعث انقباض عروق خونی و افزایش فشار خون می شود.

9- ایجاد نتایج مثبت کاذب در آزمایش تومورهای کارسینوئید
بادمجان ممکن است با نتایج آزمایش تومور کارسینوئید تداخل ایجاد کند. بنابراین توصیه می شود 72 ساعت قبل از انجام آزمایش از خوردن آن خودداری کنید. این به این دلیل است که بادمجان حاوی سروتونین است. توقف مصرف بادمجان قبل از آزمایش تضمین کرد که سطح فعلی سروتونین (که توسط تومورهای کارسینوئید ترشح می شود) با سروتونین آزاد شده توسط بادمجان تداخلی ندارد.

10. احتمال سنگ کلیه
بادمجان حاوی اگزالات است که ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را در برخی افراد افزایش دهد. البته نتایج به دست آمده هنوز کافی نیست، اما اگر خطر سنگ کلیه وجود دارد، در مصرف بادمجان دقت کنید.

11. احتمال مسمومیت با سولانین
سولانین سم طبیعی موجود در بادمجان است و مصرف زیاد بادمجان و ورود این ماده به بدن ممکن است باعث استفراغ، تهوع و خواب آلودگی شود. مصرف بادمجان در مقادیر کم تا متوسط ​​ممکن است ضرری نداشته باشد، اما زیاده روی در مصرف بادمجان عوارض ایجاد می کند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا