بهداشت و درمان

تشدید اقدامات بهداشتی در پیاده روی اربعین

جلسه هماهنگی مدیریت بین بخشی و فرادستگاهی مراسم اربعین با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی برگزار و در خصوص برخی موارد پیشگیری از برخی بیماری ها تصمیماتی اتخاذ شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، نشست هماهنگی مدیریت بین بخشی و برون سازمانی با محورهای اقدامات پیشگیرانه در خصوص پشه. ایدز و برگزاری مراسم اربعین با حضور محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور وزیر کشور، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، رئیس سازمان اورژانس کشور، رئیس دبیرخانه ستاد پدافند غیرعامل، رئیس پژوهشکده آینده در سلامت برگزار شد. معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان.

تغییر شرایط و وضعیت کشور از نظر آمادگی برای جلوگیری از ورود و استقرار پشه های مهاجم ایدز و بیماری ها منتقل شده است از آن (تب سرگین، چیکونگونیا، زیکا) و ترس از شیوع آن با در نظر گرفتن شرایط تغییر اقلیم در کشور و عوامل موثر بر فراوانی پشه های آئدس، ایجاد هماهنگی و آمادگی برای بیشتر بین بخشی و برون سازمانی مدیریت بخشی در مورد پشه ها ایدز و برگزاری مراسم اربعین، تشدید اقدامات کنترلی و پیشگیرانه به ویژه در نقاط پر پشه یا آلوده به ویژه در مناطق مرزی و با توجه به افزایش تردد در داخل و خارج از کشور از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. و تصمیمات لازم در مورد آنها اتخاذ شد.

همچنین در این دیدار ورود و خروج زائران اتباع خارجی از دو مرز مهران و چزابا و ارائه آموزش های لازم به آنها و توجه به سیستم مراقبتی ساندرمک و در صورت لزوم استفاده از کیت های تشخیصی فوری مورد تاکید قرار گرفت.

توجه به سایر بیماری های عفونی رایج در کشورهای همسایه مانند آلتور، سرخک، فلج اطفال، بیماری ها منتقل شده است از آب و غذا، کرونا، آنفولانزا، لزوم توجه به واکسیناسیون و اقدامات آن به ویژه در گروه سنی زیر 15 سال در بیماری های شایع، ایجاد تمهیداتی برای جلوگیری از تردد و اقامت زائران کشوری در کشور و به حداقل رساندن مدت زمان ویزای زیارتی کشور از سوی وزارت امور خارجه کشور از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین ارائه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا