بهداشت و درمان

تاثیر بینایی بر شنوایی در کودکی

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، افرادی که در دوران کودکی دچار کاهش بینایی می شوند، در قضاوت دقیق محل صدا نسبت به افرادی که در سنین بالاتر آن را تجربه می کنند، مشکلات بیشتری دارند.

حواس بینایی و شنوایی به روش هایی مرتبط هستند که قبلاً هرگز متوجه آن نشده بودیم. یافته‌ها به ما کمک می‌کنند تا دنیای افراد مبتلا به کاهش بینایی را کشف کنیم و چالش‌هایی را که در زندگی روزمره با آن‌ها روبرو هستند، بررسی کنیم.

یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که بینایی خود را قبل از 10 سالگی از دست می‌دهند، برای قضاوت در مورد محل صداها مشکل‌تر هستند.

تصور کنید از شما خواسته می شود منبع صدا را حدس بزنید. حالا به افرادی فکر کنید که در دوران کودکی دچار کم بینایی نسبی شده اند و این بخشی از برنامه روزانه آنهاست.

این اولین مطالعه در نوع خود است و هنگام ارزیابی نیازهای مراقبت بهداشتی افرادی که در اوایل زندگی دچار از دست دادن نسبی بینایی هستند، مانند هنگام تولد یا در دوران کودکی که تمایل دارند به سایر توانایی های حسی خود تکیه کنند، مهم است.

محققان امیدوارند که این تحقیقات در نهایت به راه حل هایی برای بهبود زندگی افراد مبتلا به کاهش بینایی در سراسر جهان منجر شود.

به گزارش ایسنا، تحقیقات زیادی برای درمان ناشنوایی مادرزادی انجام شده است که برخی از آنها با نتایج مثبت همراه بوده است.

نتایج آزمایش ها امیدوارکننده به نظر می رسد، اما باید توجه داشت که این رشته هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است. برای تایید اثربخشی درمان و نظارت بر عوارض جانبی احتمالی به پیگیری طولانی مدت نیاز است. علاوه بر این، چالش هایی مانند هزینه های بالای درمان، ملاحظات اخلاقی، و موانع نظارتی باید مورد توجه قرار گیرد تا این درمان به طور گسترده در دسترس باشد.

یک جراح و متخصص بیماری های چشمی با تاکید بر لزوم مراقبت از سلامت چشم، گفت: رعایت نور مناسب در مراقبت از چشم بسیار مهم است و هر چه از نور طبیعی بیشتر استفاده شود، چشم از نظر بینایی بهتر است اما هر چه نور بیشتر در صورت استفاده مصنوعی، چشم ها دچار خستگی و مشکلات بیشتری می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا