بهداشت و درمان

سلامت مردم را به بازی‌های سیاسی گره نزنیم!

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، مسعود مجیکیان از فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس رونمایی کرد. انتشار این فهرست واکنش های بسیاری را در رسانه ها و فضای مجازی به دنبال داشت. به همین منظور «سلامت نیوز» در گفتگو با فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در شورای اسلامی به ارزیابی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخته است.

محمدبیگی در ابتدای گفتگو با خبرگزاری سلامت به ارزیابی کلی از کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم پرداخت. یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی، مجموع کابینه پیشنهادی را در راستای شعارهای رئیس جمهور مبنی بر تشکیل دولت وحدت ملی دانست و گفت: به کابینه پیشنهادی دکتر نمره قبولی می دهم انتخاب این گزینه نیست. با شعارهای انتخابات ریاست جمهوری همخوانی دارد.
محمدبیقی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت به برخی اظهارات سیاسی اشاره کرد که به امضای وزیر پیشنهادی بهداشت رسیده است. نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه سلامت مردم نباید به بازی های سیاسی گره بخورد افزود: در کارنامه دکتر محمدرضا ظفرقندی فعالیت های سیاسی بیش از فعالیت های پزشکی برجسته است. از نظر مردم و جامعه پزشکی، او یک فعال سیاسی است تا یک پزشک.

نماینده مردم قزوین در شورای اسلامی همچنین به سوابق عملکرد دکتر محمدرضا ظفرقندی در سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و افزود: نتایج این عملکرد نشان می دهد که سیاست ها و برنامه های وزیر پیشنهادی مانند تعرفه ها، با استراتژی های کلی سلامت در کشور همخوانی ندارد.

محمدبیگی با اشاره به نگاه مجلس به بحث سلامت افزود: اولویت ما درد مردم است. امیدواریم با توجه به اینکه رئیس گروه خود عضو نظام سلامت در انتخاب و برنامه ریزی در وزارت بهداشت تجدید نظر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا