علمی و فناوری

وزارت دادگستری آمریکا به‌دنبال تجزیه گوگل؛ احتمال جداشدن اندروید و کروم

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (تابناپس از اینکه گوگل توسط دادگاه به عنوان یک انحصار در بازار جستجوی آنلاین شناخته شد، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در حال بررسی راه حل های مختلفی برای حل این مشکل است. گزارش‌های جدید بلومبرگ و نیویورک تایمز نشان می‌دهد که وزارت دادگستری ممکن است پیشنهاد تجزیه گوگل، به‌ویژه سیستم‌عامل اندروید و مرورگر وب کروم را بدهد.

گوگل در آستانه فروپاشی اجباری است. اندروید و کروم ممکن است مستقل شوند

این دو محصول به دلیل نقشی که در تقویت سلطه گوگل در بازار جستجوی آنلاین دارند مورد توجه قرار گرفته اند. با قرار دادن موتور جستجوی گوگل به صورت پیش فرض در بسیاری از محصولات، انحصار این شرکت در بازار جستجو تقویت شده است. هنوز مشخص نیست که آیا دولت آمریکا می‌خواهد هر دو محصول را واگذار کند یا فقط یکی از آنها را واگذار کند، اما این یکی از گزینه‌های جدی مورد بحث است.

در صورت انجام این جدایی، اندروید و کروم ممکن است به شرکت‌های جداگانه تبدیل شوند. علاوه بر این، گزینه های دیگری مانند جداسازی بخش تبلیغات گوگل (به ویژه تبلیغات متنی AdWords) یا اعمال الزامات برای سازگاری با سایر موتورهای جستجو نیز در دست بررسی است.

گزینه دیگر این است که گوگل را مجبور کنید داده های خود را به رقبایی مانند Bing یا DuckDuckGo مایکروسافت تحویل دهد یا مجوز دهد. راه حل های کمتر افراطی شامل ممنوعیت قراردادهای انحصاری است که موتور جستجوی پیش فرض را تعیین می کند.

دولت همچنین ممکن است به دنبال جلوگیری از اجبار وب سایت ها به استفاده از محتوای آنها در برخی محصولات هوش مصنوعی Google باشد تا در نتایج جستجو ظاهر شوند.

این راه حل ها هنوز در دست بررسی است و هیچ کدام نهایی نشده است. دولت و گوگل که قصد دارد به این حکم اعتراض کند، قرار است در ماه سپتامبر به دادگاه بازگردند. پیش از این در مقاله ای مسیر پیش روی گوگل در پرونده ضدانحصار وزارت دادگستری را توضیح دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا