سلامت خانواده

گرمای شدید جان 3 نفر را گرفت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از یورونیوز، اورژانس روز چهارشنبه گزارش داد که سه نفر در اسپانیا از روز یکشنبه به دلیل گرمازدگی جان خود را از دست داده اند، زیرا دمای شدید هوا بیشتر مناطق این کشور را فرا گرفته است.

در مادرید، جسد یک مرد 76 ساله در خانه خاکستر او روز سه شنبه با دمای بدن بیش از 40 درجه سانتیگراد توسط سرویس بهداشتی بیهوش پیدا شد.

حادثه دیگری در مادرید مربوط به مردی 44 ساله بود که روز دوشنبه جان باخت. به گزارش تلویزیون عمومی اسپانیا، او نیمه هوشیار با دمای بدن بالای 41 درجه سانتیگراد پیدا شد. این مرد از قبل شرایط پزشکی داشت که ممکن بود وضعیت او را بدتر کرده باشد.

در جزیره مایورکا اسپانیا، در غرب دریای مدیترانه، یک گردشگر 70 ساله آلمانی روز یکشنبه هنگام پیاده روی در یک منطقه دور افتاده سقوط کرد. گارد مدنی اسپانیا گزارش داد که همسرش با اورژانس تماس گرفت، اما با وجود تلاش آنها نتوانستند او را نجات دهند.

بسیاری از مناطق اسپانیا اخیراً به دلیل افزایش دما و خطر شدید یا زیاد آتش سوزی در جنگل ها در حالت آماده باش قرار گرفته اند. خوب قرار داده شده است زیرا چهارمین موج گرما در تابستان امسال این کشور را درنوردیده است. دمای هوا در بسیاری از مناطق از 40 درجه سانتیگراد فراتر رفته است.

بر اساس گزارش موسسه بهداشت کارلوس سوم، اسپانیا 608 مورد مرگ و میر ناشی از دمای بالا را در هفته اول ماه ثبت کرده است. مرداد این هفته نزدیک به دو برابر مجموع 335 هفته قبل را ثبت کرد و بدترین هفته سال را به خود اختصاص داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا