سلامت خانواده

دیابت بارداری خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش نمی دهد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دی نیوز گزارش داد که این بیماری با چاقی و افزایش سن مرتبط است و تعداد موارد در حال افزایش است، اگرچه معمولاً تا زمان زایمان برطرف می شود.

اکنون، یک مطالعه جدید خبرهای اطمینان بخش را برای زنان مبتلا به دیابت بارداری ارائه می دهد: این وضعیت خطر طولانی مدت سرطان سینه را افزایش نمی دهد.

این مطالعه توسط «ماریا هورنستراپ کریستنسن“، از مرکز دیابت در بیمارستان دانشگاه اودنسه در دانمارک رهبری شد.

تیم او نتایج بیش از 708000 زن دانمارکی را که بین سال‌های 1997 تا 2018 زایمان کرده‌اند (با میانگین سنی 28 سال) پیگیری کرد.

هیچ یک از آنها قبل از بارداری سابقه دیابت یا سرطان سینه نداشتند و 24140 زن (3.4٪) در طی یک یا چند بارداری به دیابت بارداری مبتلا شدند.

سلامت زنان به طور متوسط ​​به مدت 12 سال تحت نظر بود و در این مدت 7609 زن به سرطان سینه تشخیص داده شدند.

تیم تحقیقاتی دریافتند زنانی که دیابت بارداری داشتند بیشتر از زنانی که دیابت بارداری نداشتند، بودند محاکمه سرطان سینه نداشتند. آنها افزودند که این امر در مورد سرطان سینه به طور کلی، سرطان پستان قبل از یائسگی و سرطان پستان پس از یائسگی صادق است.

کریستنسن وی در بیانیه‌ای گفت: برای زنانی که دیابت بارداری داشته‌اند، اطمینان‌بخش خواهد بود که بدانند در معرض خطر هستند. محاکمه ارتباطی با سرطان سینه ندارند.

بر اساس اطلاعات پیشینه محققان، دیابت بارداری با خطرات بالای بیماری قلبی، سندرم متابولیک، بیماری مزمن کلیوی و شرایط سلامت روان از جمله افسردگی پس از زایمان همراه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا