اخبار سلامت

روند اعطای مجوز تأسیس داروخانه به غیرداروسازان

سید حیدر محمدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، درباره اطلاعیه اخیر سازمان غذا و دارو مبنی بر مجوز تأسیس داروخانه به افراد غیر داروساز، اظهار داشت: در آیین نامه قبلی تأسیس داروخانه فقط توسط داروسازان مجاز بود. اما این موضوع توسط دیوان عدالت اداری لغو شد و سازمان غذا و دارو باید سازوکاری برای این موضوع اعلام می کرد، بنابراین مقرر شد افرادی که برای تاسیس داروخانه اقدام می کنند، اقدام کنند، اما لازم به ذکر است. که این متقاضیان نیز مانند سایر موسسات پزشکی باید دارای شرایطی باشند که این شرایط را در قالب بخشنامه ای به معاونت غذا و دارو ارسال کردیم و درخواست و صلاحیت این متقاضیان مورد بررسی و تایید قرار خواهد گرفت. کمیسیون ماده 20 و در صورت تایید مجوز تاسیس داروخانه به آنها داده می شود.

وی افزود: با این حال ما به این موضوع انتقاد داریم اما موظف به اطاعت از رای دیوان عدالت اداری هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد داروخانه ها در سال های اخیر، این اقدام خارج از توجیه اقتصادی بوده و افزایش بی رویه تعداد داروخانه ها ممکن است برای سلامت مردم مضر باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: نظر ما این است که سطح بندی نظام سلامت رعایت شود و داروخانه به عنوان سایر صنایع و بنگاه های اقتصادی دیده نشود زیرا مسائل مربوط به داروخانه ها پیچیدگی خاص خود را دارد.

به گفته وی، مدارک تحصیلی مجاز برای دریافت تاییدیه اصولی تاسیس داروخانه شامل مدارک تحصیلی، مدارک دانشگاهی در رشته های غیرپزشکی، مقاطع کاردانی و کارشناسی غیرپزشکی و کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های علوم پزشکی می باشد. که دارای درجه بندی هستند و باید مورد تایید دانشگاه های علوم پزشکی مربوطه باشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا