سلامت خانواده

پول خرید دارو کجا رفته؟

به گزارش خبرآنلاین، شهرام کلانتری داسانیسی، رئیس انجمن داروسازان ایران، بعدازظهر سه شنبه 23 مرداد 1403 در نشست خبری چهل و ششمین همایش ملی روز داروسازی که از 24 تا 26 مردادماه در محل دانشگاه برگزار می شود، گفت: مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، آنچه که باعث می‌شود تصمیمات مخالف منافع مردم و تولیدکنندگان دارو باشد، ضعف‌های قانونی است.

مهر در خبری نوشت: وی افزود: هرگونه تفکیک بین مؤسس و مؤسسه خلاف قانون است که متأسفانه در مورد داروخانه این اتفاق افتاد.

کلانتری ادامه داد: ما در انجمن داروسازان و سازمان نظام پزشکی خواستار اعمال اصل 91 و بازگشت این حق مشروع به حرفه داروسازی شده ایم.

وی افزود: امیدواریم دیوان عدالت اداری به حق قانونی داروسازان احترام بگذارد چرا که راه اندازی داروخانه تنها به حرفه داروسازی مربوط می شود.

کلانتری گفت: سازمان غذا و دارو تحت فشار است و جدولی را برای افراد متقاضی تاسیس داروخانه اعلام کرده است.

مهمترین چالش حرفه داروسازی

رئیس انجمن داروسازان ایران در ادامه تاکید کرد: مهم ترین چالش جامعه داروسازی در همه بخش ها، ورود موسسات غیرتخصصی به یک امر کاملا کارشناسی است که باعث شده با انبوهی از مشکلات مواجه شویم که برخی از آنها عبارتند از. غیر ممکن برای حل

وی افزود: راه اندازی بی رویه داروخانه ها از پیامدهای ورود موسسات غیرتخصصی به حرفه داروسازی است.

کلانتری گفت: ورود پلت فرم ها به چرخه توزیع دارو یکی دیگر از چالش های حرفه داروسازی است که سلامت مردم را تهدید می کند.

مشکل نقدینگی صنعت داروسازی

هادی احمدی یکی از اعضای هیات مدیره انجمن داروسازان ایران اظهار کرد: برای سال 1403 درخواست سازمان غذا و دارو برای داروور 125 همات بودجه بود که مجلس با 75 همات موافقت کرد.

وی افزود: زمانی که مطالبات به موقع پرداخت نشود، زنجیره تامین دارو آسیب می بیند به طوری که در سال گذشته 1.4 درصد چک های داروخانه ها برگشت خورده است.

پول دارو گم شده!

ابراهیم هاشمی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های پخش دارو و مکمل در نشست خبری گفت: دانشگاه های علوم پزشکی از بهمن ماه 1402 تا تیرماه سال جاری 42 کمک بلاعوض از دولت به بهانه دارو دریافت کردند، اما پولی که تاکنون به حوزه پزشکی رسیده حتی 2.5 کمک بلاعوض هم نیست. و معلوم نیست بقیه این پول کجا رفته!

وی افزود: مشکل صنعت دارو و بازار دارویی کشور کمبود نقدینگی و ریالی است.

هاشمی با عنوان این مطلب که داروخانه ها در خط مقدم بحران نقدینگی قرار دارند، گفت: چک برگشتی داروخانه ها به 3 همات رسیده است که بی سابقه است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا