سلامت خانواده

فواید استراحت 5 دقیقه ای در حین کار چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، محققان دانشگاه سیدنی دریافته اند که یک استراحت ساده و کوتاه در حین کار تنها چیزی است که افراد برای به دست آوردن تمرکز خود به آن نیاز دارند.

ایسنا در خبری نوشت: شاید وقتی صحبت از استراحت در حین کار و فعالیت می شود، مردم فکر می کنند که باید زمان خوبی را به آن اختصاص دهند، مثلاً یک پیاده روی طولانی داشته باشند تا کمی هوای تازه بگیرند. همانطور که این ایده خوب است، مطالعات جدید نشان داده اند که یک استراحت پنج دقیقه ای همان کار را انجام می دهد.

در این تحقیق از 72 دانش آموز استرالیایی خواسته شد تا یک تست ریاضی دشوار را با سرعت بالا در 20 دقیقه انجام دهند. این تست به منظور خسته کردن ذهن شرکت کنندگان و کاهش تمرکز آنها انجام شد.

پس از این آزمون، داوطلبان به سه گروه تقسیم شدند. گروه اول بدون وقفه شروع به حل جدول ضرب دو رقمی (مثلاً 67*34) کردند، گروه دوم هر طور که می خواستند 5 دقیقه استراحت داشتند و گروه سوم همان استراحت 5 دقیقه ای را داشتند. اما آنها مجبور بودند یک فیلم پیاده روی تماشا کنند. آنها استرالیا را در جنگل های بارانی تماشا می کردند. نتایج برخی از مطالعات قبلی نشان داده است که تماشای مناظر طبیعی می تواند همان احساس بازدید از آنها را در مغز ایجاد کند.

پس از آزمایش، داوطلبان در یک نظرسنجی کوتاه شرکت کردند تا محققان بتوانند بفهمند هر استراتژی چقدر بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد.

با مقایسه نتایج در بین سه گروه، دانش آموزانی که تنها 5 دقیقه استراحت کرده بودند، بهبود تمرکز بیشتری را نشان دادند. گروهی که با تماشای طبیعت استراحت کردند، عملکرد بهتری نسبت به گروه بدون استراحت داشتند.

در مجموع، کسانی که 5 دقیقه استراحت کردند، 57 درصد بیشتر از کسانی که استراحت نکردند، در این آزمون امتیاز گرفتند.

233217

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا