سلامت خانواده

ماجرای جابجایی بیمار در آمبولانس و پاسخ سازمان اورژانس – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو، چند روز پیش خبری در فضای مجازی به نقل از یک کارشناس مبنی بر تردد بیماران در مسیر بیمارستان منتشر شد.

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این موضوع ربطی به آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ کشور ندارد. زیرا آمبولانس های ما فقط وظیفه انتقال بیماران در بیمارستان های دولتی را بر عهده دارند و ماموریت آمبولانس های 115 به طور کامل بسته شده است.

وی افزود: ماموریت های اورژانس 115 لزوماً انتقال همه بیماران به بیمارستان نیست، بلکه تکنسین ما با مرکز اورژانس تماس می گیرد و پس از شرح حال بیمار، به مرکز درمانی دولتی اعزام می شود.

یکتاپرست ادامه داد: برای انتقال بیمار به بیمارستان، سیستم هوشمند مرکز اورژانس با توجه به شرایط بیمار تصمیم می گیرد که بیمار به کدام بیمارستان منتقل شود و آمبولانس ما حق ندارد بیمار را به جای دیگری به جز بیمارستان منتقل کند. که معرفی شده است. چون اساسا پذیرفته نخواهد شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: گاهی اوقات مشاهده شده است که همراه بیمار به تکنسین ما اصرار می کند که بیمار به بیمارستان مراجعه کند و به همین دلیل نیروی فوریت های پزشکی; آنها هم مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند اما انتقال بیمار فقط به بیمارستان از پیش تعیین شده انجام می شود.

یکتاپرست در رابطه با آمبولانس های خصوصی نیز اظهار داشت: وظیفه آمبولانس های خصوصی انتقال بیماران غیر اورژانسی از منزل به بیمارستان و بالعکس است.

وی افزود: به عنوان مثال یک بیمار بستری نیاز به تخت آی سی یو دارد و آن بیمارستان بنا به دلایلی تخت ندارد و پزشک مربوطه می نویسد و دفتر پرستاری آن بیمارستان اقدامات لازم را انجام می دهد و برای تامین تخت آی سی یو هماهنگ می کند. در بیمارستان دیگری، و بیمار با آمبولانس شخصی منتقل می شود. خواهد بود

یکتاپرست گفت: متاسفانه تعداد کمی از آمبولانس های خصوصی در این گونه ماموریت ها شیطنت می کنند و بیمار را با پرداخت هزینه به بیمارستان دیگری منتقل می کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه این موارد بسیار کم است، تصریح کرد: اداره کل آمبولانس های خصوصی در سازمان اورژانس کشور وظیفه نظارت بر آمبولانس های خصوصی را بر عهده دارد و به همین منظور نظارت و نظارت را تشدید کرده است. برای تمام آمبولانس ها کارت هوشمند صادر کرد. صادر کرده ایم

یکتاپرست با اشاره به وجود 180 آمبولانس خصوصی در کشور گفت: 50 دستگاه از این آمبولانس ها در تهران فعالیت می کنند و نمی توانیم برای تمام ماموریت های آمبولانس های خصوصی پرسنل اعزام کنیم.

وی افزود: مردم می توانند با سامانه 190 تماس گرفته و هرگونه مشکلی را در خصوص آمبولانس ها اعلام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا