اخبار سلامت

سویه جدید کرونا به ایران رسیده است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، حسین فرشیدی امروز در نشست خبری درباره سویه جدید کرونا در جهان اظهار داشت: سویه جدیدی به نام JN1 از زیر سویه های اومیکرون در برخی کشورها شیوع پیدا کرده اما هنوز شیوع آن منتشر نشده است. در کشور گزارش شده است. این سویه نسبت به سایر سویه‌ها بیماری‌زاتر است و سرعت انتشار آن بیشتر است، به‌طوری‌که میزان ابتلا به کرونا در آمریکا را دو برابر کرده و به سویه غالب تبدیل شده است.

وی افزود: نکته مثبت این است که میزان مرگ و میر ناشی از این سویه کرونا از سویه قبلی امیکرون بیشتر نبوده و مسری‌تر است.

فرشیدی ادامه داد: البته سویه های کرونا به جایی نمی رسد و به کشورهای دیگر سرایت می کند. درصدی از افراد مشکوک به کرونا از هر استان نمونه گیری می شود و به این ترتیب ماهانه 1000 نمونه از افراد مشکوک گرفته می شود.

به گفته وی، یک مورد مشکوک سویه Gn1 در کشور شناسایی شده که هنوز به طور قطعی در کشور تایید نشده است و به محض تایید آن اعلام خواهد شد.

فرشیدی خاطرنشان کرد: سالمندان مبتلا به بیماری های زمینه ای و نقص ایمنی بهتر است واکسن کرونا را تزریق کنند. واکسن های موجود در کشور در برابر سویه جدید کرونا نیز موثر است و واکسن های کرونا همچنان به صورت رایگان در مراکز بهداشتی و درمانی موجود است و در داروخانه ها نیز به فروش می رسد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا