سلامت خانواده

رونمایی از اولین اپلیکیشن ترکیبات دارویی کشور – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضازان در آستانه بیست و یکمین همایش تولیدکنندگان دارویی ایران گفت: یکی از موضوعاتی که اخیرا در حوزه سلامت در ایران مطرح شده بحث حاکمیت سلامت است و تمام تلاش و کوشش حوزه سلامت در ایران است. هدف کارکنان حفظ سلامت مردم است که مطابق با شعار سازمان جهانی بهداشت است. بنابراین شعار کنگره امسال در رابطه با نقش داروسازان و داروسازان در حاکمیت سلامت انتخاب شده است. م.

وی ادامه داد: یکی از ارکان کادر پزشکی، داروسازان هستند که در بخش های مختلف فعالیت می کنند، یکی از این بخش ها; این بخش تحقیق و توسعه است که به کشف داروهای جدید و توسعه داروهای موجود کمک می کند.

رضازن تاکید کرد: گروه دیگری از داروسازان در زمینه تولید دارو فعال هستند و کسانی که در کنترل کیفی و تنظیم داروها فعال هستند و داروسازانی که در بیمارستان ها کار می کنند و آخرین حلقه از داروسازانی که در داروخانه ها فعالیت می کنند. همه سهم بزرگی در نظام سلامت کشور دارند.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی داروسازان افزود: بیش از 70 درصد جمعیت دارویی ما در داروخانه ها مشغول به کار هستند که مستقیماً با خود مردم ارتباط دارند و یکی از اعضای کادر پزشکی هستند که به راحتی می توانند قابل دسترس برای مردم بنابراین آموزش این افراد یکی از اولویت های ما است و اطلاعات ما باید همیشه به روز باشد، بنابراین در حاکمیت سلامت، داروسازی و داروسازان نقش برجسته و مهمی دارند.

این داروساز ادامه داد: کوچکترین نقص در هر یک از دایره های دارویی در نهایت باعث کمبود دارو می شود و آن کمبود دارو بر درمان تاثیر می گذارد و باعث ضرر و زیان بیماران می شود.

وی گفت: نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای دنیا کمبود دارو وجود دارد، اما این مشکل نیاز به مدیریت دارد، افرادی که در راس کار هستند باید نقش داروساز در سلامت را بر عهده بگیرند. حکومت را جدی بگیریم، زیرا اگر بهترین جراحان و پزشکان را داشته باشند، اما اگر دارو در دسترس نباشد، قطعاً آسیب جدی به سلامت کشور وارد خواهد کرد.

دبیر اجرایی کنگره داروسازی تصریح کرد: در ایران به دلیل تحریم های موجود این کمبودها نقش بسیار پررنگی دارد و کمبود دارو تنها به دلیل واردات دارویی که ثبت سفارش آن دیر انجام می شود، اتفاق نمی افتد. عواملی مانند بانک مرکزی، بانک ها و مسائل مختلفی وجود دارد که باعث کمبود می شود، برخی از این کمبودها مربوط به کمبود واردات مواد اولیه است، برخی از آنها به دلیل استهلاک ماشین آلات تولید دارو و گاه وجود دارد. به دلیل مسائل نیروی انسانی است، بنابراین باید گفت که نقش داروسازان تا چه اندازه در حاکمیت سلامت نقش بسیار پررنگی دارد.

رضازن به بیست و یکمین همایش داروسازان اشاره کرد و گفت: این کنگره با ظرفیت 2600 نفر در هتل المپیک تهران برگزار می شود و در کنار برنامه های علمی کنگره، نمایشگاه جانبی با آخرین دستاوردهای دارویی برگزار می شود. بیش از 25 شرکت داروسازی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. داشت

وی افزود: در کنگره امسال برای اولین بار در کشور از ایجاد اپلیکیشن دارویی در حوزه یکپارچه سازی دارویی برای تمامی داروسازان رونمایی می شود. این نرم افزار برای داروسازان شاغل در بیمارستان ها و داروسازان بالینی استفاده می شود.

رضازن خاطرنشان کرد: به عنوان انجمن علمی پیشرو داروسازان در کنار سایر نهادها به منظور حفظ محیط زیست در کنگره امسال پوشش های پلاستیکی حذف شده است و باید این فرهنگ سازی در ایران مطابق با استانداردهای جهانی انجام شود.

بیست و یکمین همایش داروسازان ایران از 7 تا 9 شهریور 1403 با شعار نقش دارو در حاکمیت سلامت در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا