بهداشت و درمان

رهایی از دردهای مزمن پشت میز نشستن با روشی خاص

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، به گفته کارشناسان، کمردرد یکی از شایع ترین دلایل غیبت از کار و دومین دلیل مراجعه به مطب است، به همین دلیل، کارشناسان ورزشی معرفی کردند. یک تمرین ساده که می تواند پاسخی برای مشکلات کمردرد کارمندانی باشد که پشت میز می نشینند. روش قدیمی حلق آویز کردن در حال حاضر به عنوان راهی برای مبارزه با مشکلات وضعیت بدنی و حرکتی ناشی از سبک زندگی بی تحرک توصیه می شود.

یکی از مربیان ورزشی می‌گوید آویزان کردن از دست‌ها و آویزان کردن بقیه بدن به افزایش تحرک و ثبات شانه‌ها و جلوگیری از آسیب‌دیدگی کمک می‌کند. این تمرین نه تنها انعطاف پذیری شانه ها را بهبود می بخشد، بلکه عضلات کلیدی بالای بدن را نیز تقویت می کند و برای مقابله با اثرات منفی خمیدن پشت میز بسیار مهم است. این تکنیک همچنین عضلات مرکزی شما را تقویت می کند، زیرا از آنها برای تثبیت خود در هنگام آویزان کردن استفاده می کنید.

این جراح ارتوپد ادعا کرده است که چندین بیمار از جمله خودش را از بیماری های شانه از طریق حلق آویز کردن درمان کرده است، اگرچه او اذعان داشت که برای اثبات این ادعاها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

تمرینات آویزان نه تنها برای شانه‌های شما مفید هستند، بلکه می‌توانند کشش ملایمی را ایجاد کنند که به کاهش فشار ستون فقرات شما کمک می‌کند، به خصوص پس از ساعت‌های طولانی خمیدگی روی رایانه.

نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد که آویزان کردن می تواند انعطاف پذیری کمر را بهبود بخشد، به ویژه برای افرادی که دارای انحنای قابل توجهی از ستون فقرات هستند. برای شروع به تجهیزات فانتزی نیز نیازی ندارید و برای حداکثر راحتی، یک نوار کششی در خانه نصب کنید.

برای کسانی که مشکل آویزان کردن دارند، کارشناسان توصیه می کنند با تنظیم ارتفاع میله، سختی را کاهش دهند.

می توانید با قرار دادن میله یا حلقه ها در پایین تر، یا با قرار دادن یک پله کوچک در زیر، به پاهای خود اجازه دهید در حالت اسکوات زمین را لمس کنند. افزایش شدت به همین سادگی است که پاهای خود را به تدریج بالا بیاورید تا زمانی که فقط انگشتان پا به زمین برخورد کنند.

بر اهمیت گنجاندن این نوع ورزش در برنامه روزانه تاکید می شود، حتی اگر برای مدت کوتاه و چند بار در روز باشد. مزایای طولانی مدت مانند افزایش قدرت گرفتن و سلامت شانه را در نظر بگیرید که می تواند از انجام مداوم جلسات 60 ثانیه ای در یک دوره 30 روزه یا بیشتر حاصل شود.

بنابراین، اگر از کمردرد ناشی از نشستن در طول روز خسته شده اید، ممکن است زمان آن رسیده که آویزان کردن را امتحان کنید. برخی از تمرینات می تواند به تقویت ماهیچه های حمایت کننده از کمر برای کاهش درد و جلوگیری از آسیب کمک کند. این حرکات را می توان در زمانی که اضافه وزن دارید و بدون اضافه وزن انجام داد. ماهیچه‌های ضعیف، به‌ویژه آنهایی که در ناحیه مرکزی و لگن شما هستند، گاهی اوقات می‌توانند منجر به کمردرد یا آسیب شوند. کمردرد می تواند در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد کند، با این حال، نتایج تحقیقات نشان داده است که تمرینات تقویتی می تواند به درمان کمردرد کمک کند.

ورزش می تواند به شما در مدیریت و پیشگیری از کمردرد کمک کند، اما مهم است که زیاد به خودتان فشار نیاورید. اگر در حین تمرین احساس درد کردید، انجام حرکت را متوقف کنید. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، فقط در محدوده بدنی خود ورزش کنید. ورزش خیلی سریع می تواند کمردرد را افزایش داده و روند بهبودی را کند کند. همیشه قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر آسیب تروماتیک را تجربه کرده اید. آنها به شما کمک می کنند تا تمرین ورزشی مناسب خود را داشته باشید.

کمردرد در بین مردم شایع است. تقریباً همه در یک مقطع زمانی تحت تأثیر آن قرار می گیرند. برای اکثر افراد مبتلا به کمردرد، دوره های کمردرد تقریباً همیشه کوتاه مدت هستند. علت دقیق کمردرد اغلب نامشخص است، اما کمردرد در نقش‌های کاری رخ می‌دهد که شامل کارهای تکراری می‌شود، مانند بسته‌بندی دستی کالاها، کارهای سنگین یدی، هل دادن، کشیدن، وضعیت‌های نامناسب مانند خم شدن، و موارد دیگر که در طولانی مدت رخ می‌دهند. دوره های زمانی در یک موقعیت، مانند کار با کامپیوتر یا رانندگی در مسافت های طولانی یا کار در هنگام خستگی بیش از حد، کار در محیط های با دمای پایین مانند کار در فضای باز در زمستان رایج تر است.

عوارض سلامتی مرتبط با سبک زندگی بی تحرک به دلیل شیوع روزافزون مشاغل مبتنی بر میز که نیاز به نشستن طولانی مدت دارند، به یک نگرانی عمده بهداشت عمومی در سراسر جهان تبدیل شده است. بررسی های اخیر نشان می دهد که کارکنان اداری به طور متوسط ​​4 تا 9 ساعت در روز را پشت میز خود می نشینند. این ساعت ها معادل ۲ ماه بی حرکتی در سال است. با گنجاندن تکنیک‌های ورزشی مبتنی بر میز مانند روتین‌های کششی سریع، تمرین‌های حداقلی و تنظیمات ارگونومیک در عادات کاری روزانه، افراد می‌توانند سبک زندگی فعال‌تری را حتی در محیط‌های کم تحرک ایجاد کنند. استفاده از فناوری و تقویت فرهنگ اداری حمایتی فرصت‌های فعالیت بدنی را در ساعات کاری افزایش می‌دهد. اتخاذ این استراتژی ها نه تنها منجر به بهبود سلامت می شود، بلکه به افزایش تمرکز، بهره وری و رفاه کلی در طول مسئولیت های حرفه ای کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا