سلامت خانواده

اضافه کاری اجباری پرستاران تا 100 ساعت/تجمع مشکلات پرستاری – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو ، احمد نجاتیان در یک برنامه تلویزیونی به وضعیت نیروی انسانی در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: نظام سلامت بدون پرسنل پرستاری معنا ندارد.

وی با عنوان این مطلب که سختی های حرفه پرستاری ملموس است، افزود: متاسفانه در کشور با حجم انباشته ای از مشکلات پرستاری مواجه هستیم که حادترین آن کمبود نیروی پرستاری است.

نجاتیان ادامه داد: در حال حاضر پرستاران ما با نصف کادر پرستاری در حال خدمت رسانی به مردم و بیماران هستند که این امر باعث اضافه کاری اجباری می شود.

وی افزود: نمی توانیم از خدمات رسانی به بیماران دست برداریم و به همین دلیل پرستاران مجبور به اضافه کاری تا 100 ساعت در ماه هستند.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: کمبود کادر پرستاری گاهی باعث می شود که یک پرستار از 8 بیمار مراقبت کند که این امر با آسیب هایی برای بیمار و پرستار همراه است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد پرستاران پس از 10 سال خدمت به دلیل سختی کار دچار عوارض جسمی و روحی می شوند و به همین دلیل باید پیش از موعد بازنشسته شوند.

نجاتیان ادامه داد: متأسفانه کمبود نیروی پرستاری در کشور باعث شده تا قانون بازنشستگی پیش از موعد برای پرستاران بخش دولتی اعمال نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا