اخبار سلامت

پرداخت 8 هزار میلیارد تومان از مطالبات شرکت های پخش دارو در روزهای آینده

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، محمد پیکان پور امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه سلامت بنیان در مصلی امام خمینی (ره) اظهار داشت: 8 هزار میلیارد تومان از مطالبات شرکت های توزیع کننده دارو در آینده پرداخت می شود. روزی توسط سازمان هدفمندی که 5 درصد آن به دانشگاه های علوم پزشکی و 3 هزار میلیارد به داروخانه های خصوصی اختصاص می یابد.

وی درباره تامین نقدینگی شرکت های دارویی نیز اظهار داشت: استفاده از اوراق گام برای خرید ارز، درخواست پرداخت مابه التفاوت ارزی و اخذ تسهیلات ریالی در دو ماه آینده به منظور تامین نقدینگی در دستور کار قرار دارد. دستور جلسه.

پیکانپور با بیان اینکه صنعت دارو در سال گذشته رشد منفی 2.5 درصدی داشت اما امسال تا شهریور به مثبت 5.1 درصد رسید، گفت: تا پایان آذرماه بر اساس گزارش بانک مرکزی در حالی که میانگین رشد بوده است. از صنایع کشور 3.3 درصد گزارش شده است، متوسط ​​رشد صنعت داروسازی 11.9 درصد بوده است. اعلام شده است

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نظام پایش کمبود دارو مبنای آمار کمبود دارو به صورت نظام مند است، خاطرنشان کرد: گزارش های کمبود به طور کامل توسط سازمان غذا و دارو شمارش می شود. معاونت ها و شرکت های پخش.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا