سلامت خانواده

پیاز را خام بخوریم یا پخته؟

به گزارش آنلاین، پیاز به دلیل غنی بودن از ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی، تسهیل جذب آهن و کمک به تولید کلاژن کمک می کند که همگی برای سلامت پوست بسیار مفید هستند.

علاوه بر این، پیاز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از سلول های سالم در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. از این رو، خطر ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

به گزارش مشرق نیوز، پیاز نیز یکی از سبزیجات آلیوم است که طبق تحقیقات گفته می شود حاوی فلاوانول ها و ترکیبات ارگانوسولفور است که از بروز سرطان جلوگیری می کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله آسیا و اقیانوسیه انکولوژی بالینی نشان داد که مصرف مقادیر بالاتر سبزیجات آلیوم ممکن است خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش دهد.

هر دو ترکیبات کورستین و ارگانوسولفور موجود در پیاز به تولید انسولین کمک می کنند و آنها را به یک گزینه گیاهی عالی برای بیماران دیابتی تبدیل می کند.

ترکیبات ارگانوسولفور موجود در پیاز همچنین به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک می کند و ممکن است به حل شدن لخته های خون کمک کند، بنابراین خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد.

بهترین راه برای خوردن پیاز چیست؟ خام یا پخته؟

دو روش اصلی برای مصرف پیاز وجود دارد. می توانید آن را به صورت پخته یا خام مصرف کنید. اگرچه انتخاب آن کاملاً به ذائقه و ترجیحات شما بستگی دارد، اما به گفته دکتر بیسواس، بهتر است پیاز را به جای پخته یا سرخ شده، خام مصرف کنید تا از ترکیبات گوگردی موجود در آن حداکثر استفاده را ببرید.

دلیل آن این است که بیشتر خواص پیاز خام در طی فرآیند پخت از بین می رود.

هنگامی که پیاز را خرد یا خرد می کنید، یک واکنش آنزیمی رخ می دهد که منجر به تشکیل ترکیبات گوگردی می شود. اینها ترکیباتی هستند که شما را به گریه می اندازند و فواید زیادی دارند، مانند شکستن لخته های خون، کاهش خطر سکته یا بیماری قلبی، محافظت در برابر سرطان و کاهش سطح قند خون.

در نتیجه پختن پیاز می تواند ارزش غذایی آن را کاهش دهد و شما را از برخی مواد مغذی مهم محروم کند.

عوارض مصرف زیاد پیاز

اگرچه گفته می شود خوردن پیاز خام بیشتر از خوردن آن به صورت پخته مفید است، اما مصرف زیاد آن عوارض خاصی ایجاد می کند که باید به آن توجه کرد. این شامل موارد زیر است:

اسیدیته و سوزش سر دل
بوی بد دهان که به عنوان هالیتوز شناخته می شود
افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ممکن است علائم شدیدتری مانند نفخ، گرفتگی و گاز را تجربه کنند.
افزایش خطر خونریزی زیرا پیاز خاصیت ضد انعقادی دارد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا