اخبار سلامت

اعطای 5500 میلیارد تومان خدمات مالی به دانش بنیان های فعال در حوزه سلامت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، دکتر محمدصادق خیاطیان; رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: حوزه سلامت یکی از جذاب ترین حوزه های دانش بنیان است و بیش از 15 درصد شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت اعم از دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند.

وی افزود: در حال حاضر 13 پارک فناوری سلامت و حدود 100 مرکز رشد سلامت داریم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: شرکت های دانش بنیان بسیار توانمندی در این زمینه داریم و محصولات بهداشتی (دارو و تجهیزات پزشکی) یکی از محورهای مهم صادرات محصولات دانش بنیان کشور است که مورد استقبال قرار گرفته است. توسط بسیاری از کشورهای جهان.

وی تصریح کرد: یکی از کارکردهای نمایشگاه سلامت بنیان نشان دادن توانمندی های شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه است. حوزه ای که در آن فناوری حرف اول را می زند. این شرکت های دانش بنیان در حال رقابت با بسیاری از کشورهای جهان هستند که به نوعی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی انحصار ایجاد کرده اند. محققان کشور در تلاش هستند تا کشور را در بسیاری از این زمینه ها عاری از واردات کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: خدمات مختلف تامین مالی و توسعه بازار شرکت های دانش بنیان از وظایف و ماموریت های اصلی صندوق است. از حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های داخلی و خارجی برای معرفی و فروش محصولاتشان حمایت می کنیم.

خیاطیان با اشاره به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت گفت: تاکنون 277 میلیارد تومان ردیف اعتباری و 128 میلیارد تومان تسهیلات جعاله به 4 صندوق پژوهش و فناوری در حوزه سلامت اختصاص داده ایم. رشته.

وی خاطرنشان کرد: از توجه ویژه سازمان غذا و دارو به حوزه دانش تشکر و قدردانی می کنیم. هر جا نوآوری وجود داشته باشد ممکن است بخش نظارتی کمی عقب باشد و این ویژگی نوآوری است اما خوشبختانه سازمان غذا و دارو همگام با دانش بنیان حرکت می کند و زیرساخت هایی که ایجاد کرده نشان از حرکت این سازمان دارد. همگام با نوآوری ها ما شاهد حمایت های خوبی در بخش فرآیند و زیرساخت از پایگاه های دانش فعال در این زمینه هستیم.

خیاطیان در خصوص همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با سازمان غذا و دارو تصریح کرد: واحد ارزیابی فرآورده های بهداشتی رسالت این سازمان است و شرکت های دانش بنیان که می خواهند برای دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو اقدام کنند. ، در بخش ارزیابی می توانیم عوامل مشترک باشیم. تا این روند کوتاهتر شود و این به دلیل آشنایی این کارگزاران با حوزه دانش بنیان است.

وی تاکید کرد: قاعدتا ارزیابی ها با هزینه های نسبتا سنگینی همراه است. طبق مذاکرات انجام شده قرار است صندوق نوآوری و شکوفایی در پرداخت کمک هزینه ارزیابی شرکت های دانش بنیان که قصد دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو را دارند، با این شرکت ها همکاری و همراهی کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا