سلامت خانواده

راهکارهایی برای نگهداری از کودکان در پیاده روی اربعین

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در ایام زیارت اربعین رعایت نکات بهداشت عمومی و اجتماعی در اولویت قرار گیرد تا خطر انتقال بیماری به کودکان پنج سال به پایین به حداقل برسد. کودکان و خردسالان نسبت به افراد دیگر در برابر ریزگردها آسیب پذیرتر هستند، بنابراین باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

خانواده ها قبل از مسافرت از واکسینه شدن فرزندان خود اطمینان حاصل کنند و در طول سفر از کلاه و کرم ضد آفتاب برای کودکان استفاده کنند زیرا پوست آنها بسیار حساس است و قبل از دادن آب و غذا به کودک باید از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود.

در طول سفر والدین کودک خود را در مکانی امن و دور از حادثه قرار دهند و هر چند ساعت یکبار به کودک استراحت دهند. همچنین خانواده باید در طول سفر به علائم بیماری در کودک توجه کنند و در صورت مشاهده علائم، کودک را به واحد یا پایگاه ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی منتقل کنند.

مادری که فرزند شیرده دارد باید مایعات کافی بنوشد و تغذیه مناسب داشته باشد، شماره تماس مشاوران شیردهی را نیز به همراه داشته باشد یا به فضای مجازی دسترسی داشته باشد و در صورت وجود مشکل در شیردهی با آنها در ارتباط باشد.

در طول سفر خانواده از قرار گرفتن کودک در معرض تشعشعات و دود سیگار، مواجهه با افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و عفونی، محیط های آلوده و غیربهداشتی، نیش حشرات و حیوانات موذی جلوگیری کنند.

همچنین باید یک کیف دستی حاوی لباس های اضافی مناسب فصل، پوشک و وسایل مورد نیاز برای تعویض آن، تنقلات مورد علاقه، داروها و مکمل ها و اسباب بازی های کودک در سفر همراه داشته باشید. مکمل های دارویی کودکان باید دور از گرما و نور نگهداری شود و کودکان واکسن های لازم و ایمن را دریافت کنند.

علائم خطر عفونت تنفسی مانند سرفه، تنفس سریع یا تنگی قفسه سینه، درجه حرارت بالا بدن، بیقراری و علائم خطر اسهال مانند مدفوع آبریزش، بی حالی، گودی چشم، ناتوانی در نوشیدن، بی قراری، دل درد و … لذت بخشتورم شکم هستند

علائم خطر عفونت گوش مانند درد گوش، ترشح ترشحات چرکی از گوش، علائم خطر گزش حشرات و حیوانات موذی مانند درد و سوزش در محل گزش، بی قراری، خارش موضعی یا خارش عمومی بدن، تنگی نفس، تورم و قرمزی چشم ها، صورت و اندام ها. و علائم مسمومیت غذایی مانند اسهال، استفراغ و دردهای شکمی باید در نظر گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا