اخبار سلامت

چه کفشی برای پیاده روی اربعین مناسب است؟

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، علیرضا موسویان با اشاره به اینکه کفش های مناسب برای پیاده روی، کفش هایی هستند که سبک، نرم، انعطاف پذیر و راحت باشند، اظهار داشت: کفش باید دقیقاً به اندازه پای شما باشد، نه کوچکتر و نه بزرگتر. و ساق کفش نباید کوتاه باشد.

وی با اشاره به اینکه کفش های پنجه باریک برای این سفر مناسب نیستند، تصریح کرد: نوک کفش نباید به پای شما برخورد کند یا انگشتان را در آن فشار دهد و کف آن باید قوسی متناسب با قوس های طبیعی پا داشته باشد. باید از انعطاف کافی برخوردار باشد.

موسویان با بیان اینکه قسمت پایین کفش باید دارای دندانه های مناسب باشد تا راه رفتن شما را تسهیل کند، اظهار داشت: ارتفاع کف کفش از پاشنه تا مچ پا باید مناسب باشد (ارتفاع پاشنه آن حدود دو تا سه سانتی متر است. ) از ارتفاع زیر انگشت پا. باشد

فلوشیپ فوق تخصص مچ پا و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تعریق پاها و ایجاد تاول یا احتمالاً قارچ بین انگشتان باید از کفش هایی استفاده کنید که هوا در آنها جریان داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: جلوی کفش باید انعطاف کافی داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن را 45 درجه خم کنید.

وی ادامه داد: کفش باید پاشنه نرمی داشته باشد تا فشار زیادی به پشت وارد نشود، علاوه بر این پاشنه بلند یا زیره نازک آن یکی از عوامل مستعد کننده مشکلات عضلانی مفاصل در سفر است، بنابراین بهتر است کفش را از مدتی قبل بپوشید. شکل پای خود را بگیرید.

کفش های بنددار توصیه نمی شود

دمپایی را فراموش نکنید

وی گفت: از طرفی اگر در سفر به هر دلیلی بند کفش شما پاره شود، کفش روی پای شما نمی ماند و ممکن است برای گرفتن بند سالم دچار مشکل شوید، البته اگر در سفر پاهایتان متورم شود، بهتر است از کفش های بنددار استفاده کنید. تا بتوانید در مواقع لزوم سایز کفش خود را تنظیم کنید، همچنین یک جفت دمپایی راحت و نرم (ترجیحا با ارتفاع تخت بالا) تهیه کنید و در صورت بروز مشکل در پاها (تاول، سوزش و …) در طول سفر با خود حمل کنید. …) می توانید از آن استفاده کنید.

موسویان گفت: بیماران دیابتی که زخم پای دیابتی داشتند در پیاده روی طولانی مدت احتمال عود آن وجود دارد. علاوه بر این، بیمارانی که اخیراً تحت عمل جراحی مچ پا قرار گرفته اند نیز از شرکت در پیاده روی طولانی مدت منع می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کنترل دیابت، شستن و خشک کردن به موقع پاها و ماساژ پا با روغن های مناسب می تواند در کاهش عوارض طولانی مدت راه رفتن موثر باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا